Privatizáció a grúz vasúton

iho/vasút   ·   2012.04.18. 10:42

Várhatóan májusban kerül kalapács alá az 1600 kilométeres grúz vasúthálózatot üzemeltető társaság a londoni értéktőzsdén – írja a Railway Gazette. Grúzia vasútja lényegében egyetlen kétvágányú, széles nyomtávú, kelet–nyugati fővonalból, valamint az ebből kiágazó kisebb szárnyvonalakból áll, ahol az SR (Sakartuelos Rkinigsa, azaz Grúz Vasút) monopolhelyzetben tevékenykedik.

A társaság bevételeinek 95 százaléka az áruszállításból származik. Forgalma – elsősorban a térségben folyamatosan növekvő kőolaj-kitermelésnek köszönhetően – évről évre növekszik. Az infrastruktúra fejlesztésébe 420 millió amerikai dollárt fordít a kormányzat 2016-ig.

„Már most egyike vagyunk a világ azon kevés vasúttársaságainak, amelyek jövedelmező növekedést produkálnak úgy, hogy nem függnek állami támogatásoktól” – mondta Irakli Ezugbaia, a társaság vezérigazgatója. A tőzsdei piacra lépést a Citigroup és a Goldman Sachs koordinálja.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!