Privét Transzmas, privét Ivolga!

iho/vasút   ·   2021.07.05. 12:00
ivolga3_kulso

A Transzmasholding (TMH) bemutatta az Ivolga motorvonatok harmadik generációját.

Az orosz gyártó a járműből egyelőre csak a vezetőállásos kocsit prezentálta a világ legnagyobb, a metropoliszok fejlesztésével kapcsolatos nemzetközi kongresszusán, a napokban megtartott Moszkvai Városi Fórum 2021-en (Moszkovszkij Urbaniszticseszkij Forum).

A Transzmasholding-partner orosz Nemzeti Ipari Formatervezési és Innovációs Központ, a 2050.LAB által tervezett, EG2Tv sorozatú, Ivolga 3.0 fantázianevű szerelvények a legkorszerűbb mérnöki technológiákat képviselik, ennek köszönhetően sima futást, alacsony zajszintet fognak nyújtani, kiváló gyorsulási és fékezési képességgel. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű motorvonatok váltakozó áramról fognak üzemelni, a korábbi Ivolgáknál szélesebb, 140 centiméteres ajtóknak köszönhetően tizenöt százalékkal gyorsabban történhet az utascsere. Fejlesztéseinek köszönhetően a harmadik generáció városi, elővárosi és intercity-kialakítást is lehetővé tesz. A járműveket a TMH tveri üzeme (TVZ) építi meg.

Az utastér áttervezésének köszönhetően a harmadik generációs Ivolgák a másodikhoz képest ötvennel több ülőhelyet kínálnak, legalábbis a tizenegy kocsis kivitel. Az ülések is kaptak fejlesztést: fel- és lehajtható kartámaszokat, valamint USB-csatlakozókat helyeztek el. Az asztalok alatt és a függőleges kapaszkodókon akasztókat helyeztek el. A vezetőállásos kocsik fedélzetén kerékpárszállítási lehetőséget, valamint az elektromos rollerekhez töltőállomásokat lehet kialakítani. Az utasszámláló rendszer a felszállás során a kevésbé telített kocsikat fogja javasolni. A kocsik között nyitott átjárófolyosókat hoztak létre az egyenletes utaseloszlás érdekében. A menetirányváltás a korszerűsített elektronikus rendszerrel mindössze egy–két perc alatt kivitelezhető.

A Transzmasholding a napokban mutatta be az Ivolga motorvonatok harmadik generációját (fotók: Transzmasholding)

Az Ivolga 3.0 több konfigurációban rendelhető: a legrövidebb négy, a leghosszabb tizenkét kocsiból állhat. Szinkronüzemre is képesek, legfeljebb két motorvonatot lehet összekapcsolni, ezáltal jobban igazíthatók a szükséges kapacitáshoz. Az elővárosi kivitelben még több ülést helyeznek majd el.

A Komszomolszkaja téren kiállított életnagyságú modellt megtekintőkkel kérdőívet töltettek ki a fejlesztők, a válaszokat a jövőbeli fejlesztések során fogják felhasználni.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Egy éve indult újra a személyforgalom Röszkénél

iho/vasút   ·   2024.11.28. 09:00

Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.