Próbaúton a megújult vezérlőkocsi

Szever Dániel   ·   2013.08.10. 09:30
CSC_5374_masolata

Manapság sajnos már ritkaságszámba mennek a százas vezérlők futópróbái. Június 6-án még a peronokon várakozó utasok érdeklődését is felkeltette a festékszagot árasztó BDt, mögötte az M41 2211-essel. Nem véletlen, hiszen az elmúlt években sajnos cikkeinkben is főként járműselejtezések kapcsán merült fel ez – az M41-es mozdonyok ingavonati közlekedéséhez – alkalmas sorozat. A megmaradt kocsikkal már csak a lajosmizsei vonalon, valamint Debrecen környékén találkozhatunk. Csekély számuk nem ad okot aggodalomra, hiszen friss fővizsgás vezérlőkocsi gurult ki a járműjavító kapuin.

A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a felvételeket a szerző készítette)</br>

Várható volt, hogy a keddi futópróba mozdonya az M41 2211-es lesz, mert rendszeresen ez továbbítja a közvetlen, Szentes-Budapest vonatpárt (7207/7206), de csak a szolnoki gépcseréig. Így az esti visszaútig a napok nagy részét az ottani fűtőháznál tölti, eközben néha-néha belecsöppen a környéken adódó feladatokba. Történt példa még személypályaudvari kitolózásra is, de az albertirsai kocsipróba sem egyedi alkalom volt az ebben a fordában jeleskedő Csörgőnek.

Készülődés Albertirsán a szolnoki visszaútra

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!