Próbaüzem Kecskeméten

Kemsei Zoltán   ·   2012.01.21. 17:00
00

Októberben adták át hivatalosan a Mercedes-iparvágányt, három hónapot kellett még várni a gyáron belüli berendezések próbaüzemére. A kijelölt telekhatáron belüli (azaz nem a gyárkerítéstől) szakaszt a győri illetőségű Vasútépítők Kft. kivitelezte, nem mindennapi körülmények között. A 2011. augusztus 21-i átadási határidő miatt a munkát feszített ütemben kellett elvégezni, és ami egy vasútépítő cégnél a legjobban nehezíti a feladatot: kötöttpályás összeköttetés híján.

Talajegyengetés az építkezés legelején<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotó: Filo Tímea)

A többfordulós versenytárgyaláson 2010. november közepén nyerte el a megrendelést a Vasútépítők Kft. A munkaterület eleje a kiágazástól 900 méterre volt, az anyagokat közúton, azaz a szántóföldek melletti dűlőutakon kellett szállítani az építkezéshez. A gyárkapun kívüli 1,6 kilométer hosszú iparvágány negyven, a gyárterületen belüli, összesen 7,512 kilométeres fogadó-indító vágánycsoport húsz kilométeres óránkénti sebességre alkalmas, 48 rendszerű hézag nélküli közvetett leerősítésű vasbetonaljas felépítményével. A kis sugarú ívek oldalirányú ágyazat-ellenállását német technológiát alkalmazva gépi ágyazatragasztással biztosították. A fogadó-indító vágánycsoportba beépített tíz csoportkitérő S49 rendszerű, amelyek beépítésével kitérők tekintetében is liberalizálódott a magyar vasútépítési piac. A vágányzáró bakok, illetve a járműfelvezető rámpák RAWIE gyártmányúak.

Az indító-fogadó vágánycsoport közelről. A rakodórámpák még nem épültek meg

Január 19-én a kecskeméti csomóponti kiszolgáló remot Dácsia négy autószállító emeletes kocsit húzott be a gyár területére, és megkezdődött a német alapossággal kivitelezett próba. Minden kocsitípus megrakását kipróbálták három-három tesztautóval, az alsó és a felső szinten egyaránt. A művelet mintegy három órán át tartott, utána a vonat visszatért Kecskemétre. Talán utoljára járt trakciós vontatójármű a gyár területén, a sorozatgyártás indulásakor az LCH veszi át a szállítást.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.