Átadták a kecskeméti Mercedes-iparvágányt

Tevan Imre   ·   2011.10.18. 15:54
IMG_0693

Miután elkészült, kedden, a déli órákban felavatták a német autóipari konszern kecskeméti gyárához vezető iparvágányt. A kis ünnepséget annál a földútátjárónál rendezték, ahol a Mercedes-Benz-finanszírozású mintegy két kilométeres rész találkozik a MÁV által költségvetési forrásból megrendelt, a Mávgép Kft. építette 906 méteres darabbal. (Az iparvágány egésze ettől függetlenül a MÁV pályavasúthoz tartozik.)

A megjelentek egy része az egykori Déli Vasút járműveit idéző MÁV Nosztalgia Kft.-s szerelvénnyel érkezett. A 109.109-es gőzmozdonyt és a három DSA-kocsit Budapestről a nosztalgia-Leó tolta, egészen addig, amíg a Cegléd-Szeged vasútvonalból Kecskemétet elhagyva, és a már felépült üzem mellett tulajdonképpen elhaladva a szerelvény el nem érte az iparvágány nyílt vonali kiágazását, ahonnan az új pálya egy ívvel visszakanyarodik a gyártelep felé. A hatóságok ugyanis ilyen elrendezésre adtak engedélyt, hogy az 5-ös főútat az iparvágány forgalma ne külön, hanem még a 140-es vonallal együtt keresztezze.

A kiágazástól azonban a zöld gőzös szolgáltatta az erőt, hiszen a Mercedes-vágány fölé nem került felső vezeték. Ennek kiépítését ugyanis a szakemberek szerint nem indokolta sem a létesítmény várható forgalma (kezdetben napi három vonatpár), sem használatának módja, tudtuk meg Mosóczi Lászlótól, a MÁV Zrt. infrastruktúráért felelős általános vezérigazgató-helyettesétől. A raktározási költségek minimumra szorítása érdekében just in time rendszerben dolgozó üzem pontos kiszolgálását ugyanis úgy tudják megoldani, hogy Kecskemét állomáson időkiegyenlítő pontot iktatnak a vonatok menetrendjébe, ezért nem jelent gondot vagy késedelmet, ha itt történik majd a trakcióváltás is, azaz a villany- és dízelmozdonyok cseréje. A beruházásnak egyébként része volt az állomás szükséges átépítése is.

Az utolsó síncsavar ünnepélyes rögzítésre<br />A képre kattintva galéria nyílik

Kapcsolódó hírek