Púpos a Duna mentén

Fritz Gergely   ·   2011.07.10. 15:00
DSC_0107+400

Az Almásfüzítő–Esztergom vonal hazánk egyik jelentős teherforgalmat lebonyolító villamosítatlan vasútvonala. Nem véletlen ez, hiszen temérdek üzem található a vonal mentén, köztük az esztergomi Suzuki-gyár is. A tehervonatok nagy részét a MÁV-TRAKCIÓ remot M47-esei továbbítják, de olykor magánvasúti szerelvények is feltűnnek. Üde színfolt viszont a GySEV Linz–Dorog között közlekedő, acéltekercseket szállító tehervonata, amelyet Almásfüzítőtől GySEV M40-es továbbít. Az acéltekercseket Dorogon depózzák, később a Suzuki-gyár használja fel azokat.

 

A még üzemelő trakciós Púposok az ország északkeleti csücskében, Záhonyban dolgoznak rendszeresen, illetve az utolsó hatvani M40-es is már csak beugró szerepet kap. Talán éppen ezért egyedülálló fotótémát nyújt a Duna mellett húzódó vasútvonalon a jelenleg egyedüli működőképes zöld-sárga M40-es rendszeres feltűnése.

 

Dorog állomásra érkezik a Púpos húzta 22 kocsis tehervonat július 8-án délelőtt<br>(Fritz Gergely felvételei)

 

Az iparvágány a 2-es vonalból ágazik ki Dorog és Leányvár között, így a személyvonatok közlekedése miatt az érkezés után körülbelül negyven percig Dorog állomáson várakozott a szerelvény

 

Dorog állomás után a hosszú garázssor mellett halad a célállomáshoz vezető iparvágány felé az acéltekercseket szállító vonat

 

Délután három óráig Dorogon kirakták a délelőtt érkezett tehervonatot, így az üres szerelvény vissza is tudott indulni Almásfüzítő felé. A felvételen Piszke egykori állomásán halad keresztül a GYSEV Púpos vontatta üres szerelvény

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.