Qantas-óriásrendelés: 110 keskenytörzsű Airbus!

iho/repülés   ·   2011.10.07. 15:45
a320_cimkep

A Qantas és az Airbus aláírták a világ egyik legjelentősebb repülőgép-megrendeléséről szóló dokumentumot – hangzik az európai gyártó közleménye. A 110 repülőgép közül 32 darab hagyományos A320-as keskenytörzsű, 78 pedig ennek továbbfejlesztett és új hajtóművel ellátott változata, A320neo lesz.

Az új gépeket a Qantas-csoport légitársaságai állítják majd szolgálatba a saját belföldi és nemzetközi rövid és középtávú vonalaikon. A Qantas-csoport tehát egységes és gazdaságosan üzemeltethető flotta kialakítására törekszik.

„Az A320-as lesz a Qantas-csoport új, prémium kategóriás ázsiai légitársaságának

alapmodellje, mint ahogy meghatározó szerep jut ennek a géptípusnak a Jetstar és a Jetstar Japan fapados légitársaság flottájában is” – közölte az aláírással egy időben Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója. „Az A320-as típus ideális a számunkra a gépek technikai jellemzői, fedélzeti kényelme és környezetbarát működése miatt” – tette még hozzá.

Az A320neo az A320-as modernizált, új hajtóművekkel és nagyobb szárnyvégi fülekkel, „sharkletekkel” ellátott változata, amely 2015-ben áll majd szolgálatba. Ezek segítségével a neo-k 15 százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak majd, mint a jelenlegi gépek, és ugyanennyivel csökken szén-dioxid-kibocsátásuk is.

Az A320-ast mindeddig 7900 példányban rendelték meg az Airbustól, s ebből 4790 gép már szolgálatba állt a világ több mint 330 légitársaságának színeiben. Az A320neo sárkányszerkezete több mint 95 százalékban megegyezik az A320-aséval, ám hatósugara 950 kilométerrel nő, illetve a korábbinál két tonnával nagyobb hasznos terhet szállíthat. Az A320neo kétféle hajtóművel rendelhető: a CFM International LEAP-X-ével vagy a Pratt & Whitney Pure Power PW1100G-jével.

A Qantas egyelőre még nem választott e két lehetőség közül.

Az A320neo piacra dobása, vagyis tavaly december óta az Airbushoz már 1245 megrendelés érkezett erre a típusra.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.