Railpool: Traxxokból sosem elég
A kanadai–német gyártó és a Railpool között a napokban megkötött megállapodás értéke hetvenöt millió euró. A kontraktussal a Railpool mozdonyflottája 183 gépre nő, amelyeknek túlnyomó többségét – egészen pontosan 169 mozdonyt – a Bombardier Traxxai tesznek ki – írja az International Railway Journal.
A szerződés értelmében a lízingcég tizenhárom többáramnemű (MS) és öt váltakozó áramot használó (AC) Traxxhoz jut hozzá. Előbbi gépek közül öt németországi, ausztriai, belgiumi és hollandiai használatra lesz kialakítva, a másik nyolc pedig meg fogja kapni a svájci és olaszországi közlekedéshez szükséges berendezéseket is. Az AC-verziójú mozdonyokat Last Mile-funkcióval, azaz kiegészítő dízelmotorral is ellátják, ezeket Svédországban és Norvégiában tervezi bérbe adni a Railpool.
Habár a Bombardier eddig száznál is több váltakozó áramú Traxxot adott már el a skandináv országokba, mégis a jelen megrendelés AC-verziójú gépei lehetnek az első olyan Skandináviában bevetett Traxxok, amelyek dízelmotorral is fel vannak szerelve. A gyártó a Last Mile-os mozdonyokat terv szerint 2016 nyarától kezdi el szállítani. A járművek nyolc órán keresztül üzemelhetnek felsővezeték nélküli pályán, vonalfeszültség híján pedig akár egy hétig is képesek fűteni a vezetőfülkét – számol be a Railway Gazette.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!