Rekonstrukció a 120-ason

MTI   ·   2013.02.06. 19:40

Sorra jelennek meg a közbeszerzési felhívások a Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciójához kapcsolódó program-elemek tervezésére és kivitelezésére. A NIF Zrt. az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a folyamatban lévő rekonstrukcióhoz kapcsolódóan már megjelent a mérnöki tervezési feladatok ellátására kiírt közbeszerzési felhívás, ami az elektronikus biztosító berendezések kiépítéséről, valamint Békéscsaba vasútállomás teljes körű átépítéséről szól. A békéscsabai vasútállomáson az átépülő öt vágányhoz új, akadálymentes peronok létesülnek aluljárókkal és liftekkel. A fejlesztés keretében a városban számos közúti közlekedés-fejlesztési program is megvalósul. Négysávosra szélesítik és megerősítik az egyik legfontosabb közúti hidat, amelyik a vasúton túli Jamina városrészt köti össze a belvárossal. Alul- és felüljárók épülnek, illetve újulnak meg, és körforgalmi csomópontok létesülnek.

A projekt keretében átépül a vasútállomás műemléki védelem alatt álló épülete, az erről szóló kivitelezési közbeszerzési kiírás is hamarosan megjelenik. Az eredményes eljárást követően a munkálatok 2013 harmadik negyedévében elkezdődhetnek, a kivitelezés várható befejezése 2015. vége. A folyamatban lévő rekonstrukció része a Gyoma–Békéscsaba vasúti vonalszakasz korszerűsítése. Az Új Széchenyi Terv keretében európai uniós forrásokból megvalósuló beruházással a vonalszakaszon 160 kilométerórás sebességgel is közlekedhetnek a vonatok. A vonalszakaszon alkalmazott biztosítóberendezések korszerűsítésével kapcsolatos közbeszerzési kiírás várhatóan márciusban jelenik meg, sikeres eljárást követően itt a kivitelezési munkálatok még ez évben elkezdődhetnek, a várhatóan 2016 első félévében fejeződnek be.

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.