Rekord évet zárt a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.

MTI/iho   ·   2016.05.03. 15:28

Marján Miklós, a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) vezérigazgatója kedden az MTI-nek arról számolt be, hogy a Budapest Dokk minden szolgáltatási területén jelentős volt a fellendülés, a bérraktár és -iroda kapacitásokat gyakorlatilag száz százalékban igénybe vették az ügyfelek.

A kikötőben ezerhatvanhét hajó kötött ki, és az előző évinél 1722-vel több, mintegy huszonháromezer vasúti kocsi rakodott 2015-ben. Közép-Európa egyik legnagyobb trimodális központjában a konténer-forgalom mintegy harmincezerrel, 342 ezer TEU-ra (egység konténer) nőtt. A szabadkikötő Ro-ro terminálján csaknem tizenötezer magyarországi gyártású személyautót raktak hajóra. A társaság fejlődése lehetővé tette több mint 100 új munkahely megteremtését, így jelenleg a BSZL területén működő magyar és nemzetközi logisztikai és szállítmányozó vállalkozások több mint hétszáz embert foglalkoztatnak.

A Budapest Dokk területén 2015-ben befejeződött az Európai Unió támogatásával megvalósult 3,5 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztés, elkészültek a csepeli közlekedést tehermentesítő utak, új hajóállások épültek, megerősítették a partfalakat. Korszerűsítették a térburkolatokat, a vasúti vágányrendszereket, kialakítottak egy húszezer négyzetméteres kamionparkolót, egy négyezer négyzetméteres raktárt és ezer négyzetméter irodát magában foglaló új logisztikai csarnokot is.

A fejlesztések eredményeként a Budapest Dokk Közép-Európa egyik legkorszerűbb közforgalmú kikötőjévé vált. Folytatják a fejlesztéseket, ötvenezer négyzetméternyi raktár-komplexum megépítéséről folytatnak tárgyalásokat, az internetes kereskedelmet kiszolgáló fejlesztéseket is terveznek. A társaság idei tervében még legalább egy új raktárcsarnok átadása szerepel. A cél a Budapest Dokk Budapest első city-logisztikai központjává fejlesztése.

A több mint száz hektáron működő társaság az elmúlt években csaknem tizenötmilliárd forint értékben hajtott végre fejlesztéseket, így jelenleg százezer négyzetméternyi korszerű, konténeres árukezelésre alkalmas tárolóval rendelkezik. A bérraktárak kapacitása meghaladja a nyolcvanezer négyzetmétert. A kikötőben egyszerre huszonegy hajó tud rakodni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek