Rendbe rakták Makó és Kiszombor között a bicikliút egy részét

Garai Szakács László   ·   2015.08.29. 08:45
kiszombor_kerekparut0

A beruházás 241 millió forintba került, amelyből 198 millió forint volt a KÖZOP Program támogatása, míg a fennmaradó részt, egy kormányhatározat alapján kapta meg a nagyközség, így önrész megfizetésére nem volt szükség.

Az építkezés azért volt ilyen drága, mert biztosítani kellett az út vízmentességét – nemcsak a Maros miatt, a környék nagyon belvizes –, valamint a töltésnél lévő, Makóhoz közeli végponton egy járdaszigettel és villogó jelzőfénnyel biztosított csomópontot kellett kialakítani – írja a délmagyar.

Alagútban a Kiszombori határátkelőhöz vezető út alatt. Nincs itt semmi látnivaló, ez eddig is megvolt. Az aszfalt persze újdonság, ebben a formában. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Rosta Tibor)

Azaz, ez sajnos nem látszik rendesen a távirati iroda felvételein, és a megyei honlap is csak arról közöl egy fotót, hogy az új szakasz egy részén ketten söröshordót gurítanak, a beruházás a Maros-híd és a Kiszombori határátkelőhöz vezető 431-es elkerülő út közötti szakaszt érinthette. Itt egészen a körforgalom és a 43-as új útvonalának kialakításáig prímán lehetett bringázni. Utána már csak muszájból tekertek erre, mert máshol nem lehetett biztonságosan, de az állapota borzalmas volt. Péntekig.

A jelzőfényes csomópont mindenképpen örömteli, kérdés persze, hányan használják majd valójában Makóról hazafelé menet... Az átadásig ugyanis az volt a módi, hogy a Makóról kivezető 43-as főút mindkét oldalán a kerékpársávon kellett tekerni. Ez fogyott el mindkét oldalon a Maros hídja után. Kiszombor Makó felől a 43-as főút bal oldalán húzódik, a frissen felújított kerékpárúttal együtt. Ahhoz, hogy a bringás fölhajtson rá, vagy azt tette, hogy leszállt az elfogyó kerékpársáv végén, megállt, és várt, majd áttolta a biciklit, vagy bátor lett és menetből átgurult az úton – az M43-as óta ez sem (annyira) balesetveszélyes, bár egy Volvo Regio előtt azért nem népünnepély ilyet megkockáztatni... Ha átért, akkor a vasúti töltéshez és az ottani vasúti őrházhoz vezető poros, köves, üvegszilánkokban gazdag úton kellett eljutnia az egyszer csak elkezdődő kerékpárúthoz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek