Repül az osztrákok új gépe, a DA-52

iho/repülés   ·   2012.04.04. 15:15
cim

A Diamond Aircraft népszerű műanyag építésű kétmotorosának, a DA-42-nek továbbfejlesztésével készült dízelrepülőgép tegnap Wiener Neustadtban sikeresen teljesítette első felszállását, a kormányoknál a cég elnöke, Christian Dries és Ingmar Mayerbuch, a tesztrészleg főnöke ült.

A leszállás után Dries elragadtatással beszélt a új repülőgépről, amelynek ötcsomós szembeszélben fékszárny nélkül 300 méter is elég volt ahhoz, hogy elemelkedjen a betonról. A futók behúzása után 1700 láb percenkénti emelkedéssel 12 ezer lábra, kb. négyezer méterre emelkedett a gép, ehhez elég volt kilenc perc a számára. Az utazósebesség az első repülés alkalmával 190 csomó volt, ennyi egyelőre a hatóságilag engedélyezett, de Dries szerint a gépben még bőven van teljesítménytartalék.

A háromágú légcsavarokat hajtó dízelmotorok takarékosak és csendesek is <br>(fotók: Diamond Aircraft)

Az egyórás első repülés minden probléma nélkül zajlott, Dries szerint eddig ez volt a legjobban sikerült prototípus, amit valaha berepült, az elnök rendkívül büszke a cég szülöttére.

Az osztrák–kanadai Diamond Aircraft Industries magyarországi képviseletének vezetője, Szász Alajos az iho/repülésnek elmondta: a Pannon Air Service által forgalmazott elődhöz, a DA-42-eshez képest az új típus nemcsak új szárnyakat, hanem jóval tágasabb kabint is kapott: míg a 42-es négy személyre engedélyezett, addig az 52-esben heten is repülhetnek.

Más a szárnya, jóval nagyobb a kabinja, mint az előző típusnak

A Pannon Air Service ügyvezetője elmondta, a gép új szárnyakat kapott, a takarékos és gazdaságos utazást két, egyenként 180 lóerős Austro Engine turbódízel motor garantálja. A 42-eshez hasonlóan ebben a gépben is a lehető legmodernebb úgynevezett glass-cockpit, azaz „nagyképernyős” műszerfal várja a pilótát.

Tesztrepülés az Alpok előterében: hermetizált kabinnal még komolyabb lehet a siker

Ami különösen ígéretessé teszi a gép jövőjét, az az, hogy a megnövelt kabint egyszersmind hermetizálttá fogják fejleszteni, ezzel lehetővé téve, hogy a gép nagyobb magasságokban, még kevesebb üzemanyag-fogyasztás mellett még nagyobb távolságot tegyen meg.

Szász Alajos elmondta: jelenleg Magyarországon öt DA-42-es repül, és a Pannon Air Service főnöke nagyon reméli, hogy az új, nagyobb teljesítményű 52-esnek is lesznek hazai vevői.

Kapcsolódó hírek