Repülhetnek a Szuhojok
Helyreállította az orosz légihatóság az Aeroflot négy Szuhoj S100 regionális utasszállítójának légialkalmassági engedélyét, miután a közlemény szerint kijavították a hibákat.
Mint korábban beszámoltunk róla, a gépeket műszaki problémák miatt állították le: a Roszaviacija légügyi hivatal a pontos okokról nem nyilatkozik, a gyártó cég közleménye ugyanakkor három problémakört jelölt meg a gépekkel kapcsolatban: a futóművet, az orrsegédszárny kibocsátását és a szivárgásjelző rendszert. A Sukhoi Civil Aircraft ugyanakkor hangsúlyozta, hogy olyan technikai gondokról van szó, amelyek természetesek eg új típus üzemeltetésekor.
Amikor a gépek repülési engedélyét felfüggesztették, eredetileg február végére számítottak arra, hogy a Szuhojok ismét forgalomba állhatnak, ehhez képest végülis csak kb. egy hét volt a kiesés.
Az SCAC ugyanakkor közleményben biztosította az Aeroflotot arról, hogy kompenzációt fizet a gépek forgalomból való kivonása miatt a légitársaságnak.
A kompenzáció összegéről nem tett említést a közlemény, mint ahogy a felek hallgatnak arról a megállapodásról is, amelyről ősszel adott hírt az orosz sajtó, és amelynek értelmében a gyártó cégnek az Aeroflot tíz gépét vissza kellene vennie, és le kellene szállítania helyettük későbbi gyártású, immár az első sorozat problémáitól mentes és az ígért paramétereket teljesítő új gépeket.
Arról is szó esett, hogy az Aeroflot a sokszor a földön veszteglő, sűrűn meghibásodó gépeket inkább business jetekké alakítja át (ezeknek a gépeknek általában sokkal kisebb a forgalmi terhelése, mint a menetrend szerint közlekedő példányoké).
A légitársaság eredeti tervei szerint a legforgalmasabb, a gép számára is alkalmas vonalakon, például Moszkva és Leningrád között repültette volna a Szuhopjokat, de a kezdeti problémák után a gépek kevésbé frekventált járatokat repültek, megfordultak többször Budapesten is. Az Aeroflot összesen harminc Superjet S100-ast rendelt az orosz gyártótól.