Román-magyar személyszállítási egyezmény

iho/vasút   ·   2012.08.17. 18:03

Ştefan Roşeanu, a román személyszállító társaság vezérigazgatója szerint a gazdaságossági szempontokon kívül a vasútnak az emberek mobilitására is jobban oda kell figyelni, figyelembe véve az uniós átjárhatósági szabályokat is. Eddig a magyar-román határállomásokon a szerelvények mozdonyt cseréltek, ami jelentősen lassította a forgalmat.

A szerződés előírja a mozdonycsere nélküli vonattovábbítást, egyelőre a Budapest–Bukarest útvonalon. A szerződés 2013-as, budapesti véglegesítése után kerül sor az új menetrend kidolgozására – írja a Railway Insider.

A szerkesztőség megjegyzése: a Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza–Kürtös–Arad–Brassó–Bukarest fővonal végig, 25 kilovolt váltóárammal villamosított, a gépcsere nélküli közlekedésnek – főleg, hogy a MÁV-Trakció 470-es sorozatú mozdonyai „papíron” Romániában is vontathatnak – fizikai akadálya eddig sem lett volna.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Mától MÁV-nak, GYSEV-nek egy a hangja

MÁV/iho   ·   2025.07.01. 12:00

Még nem lehet tudni, mi lesz a vége, mindenesetre a felek aláírták a soproni székhelyű vasúttársaság új nyugat-magyarországi vasútvonalairól szóló üzemeltetési és együttműködési megállapodást.