Sanlıurfa új buszaiban is Allison-váltók dolgoznak

iho/közút   ·   2015.07.16. 11:15
urfakart0

Törökország nyolcadik legnagyobb városában, Sanlıurfában, a Közlekedési Osztály nemrég tizennyolc, Allison váltóval felszerelt TCV Karat Diesel busszal erősítette flottáját. A helyközi vonalakon naponta 165 ezer utast szállítanak, ezért már tavaly huszonöt ilyen buszt vásárolt, majd a kitűnő teljesítmény és hatékonyság miatt, döntöttek a flottabővítés mellett.

Sanlıurfa Nagyváros Közszolgálati Hivatala 280 busszal látja el a közösségi közlekedési szolgáltatást. A hazai gyártó által készített TCV buszokkal együtt Sanlıurfának már negyvenhárom Allison automata váltóval felszerelt járműve van.

Minden busz legalább ezerszer áll meg naponta, hogy utasokat vegyen fel (fotók: Allison)

– Az első huszonöt Allison-váltós busz már több mint egy éve fut, mindegyik 40–50 ezer kilométert tett meg eddig. Maradéktalanul elégedettek vagyunk a buszok hatékonyságával – mondta a Szállítmányozási Osztály vezetője, Hussein Alagöz. – Sanlıurfában olyan közösségi közlekedési megoldásokra van szükségünk, amelyek az utazóközönség utazási komfortját növelik, ugyanakkor környezeti tényezőkre is figyelemmel kell lennünk. Másrészt a meleg éghajlat miatt nagy jelentősége van a jól működő légkondicionálásnak is. Az Allison automata sebességváltó ideális megoldást nyújt, amikor elvárásainkat összegezzük.

Az automata-váltós TCV buszok hat, egyenként átlagosan 25 kilométer hosszú, különböző útvonalon teljesítenek szolgálatot. A körökön belül mintegy 60 megálló van, a járműveknek pedig minden nap 15–20 kört kell megtenniük: az első járat 5:30-kor indul, az utolsó 23:15-kor.

Ezek az Allison-váltós TCV-buszok hat, huszonöt kilométer hosszú útvonalon teljesítenek szolgálatot

A buszok mindegyike naponta ezerszer áll meg, hogy utasokat vegyen fel. Ilyen komoly terhelés magas karbantartási költségeket eredményez a manuális váltóval felszerelt járművek esetében, leginkább a kuplung, a fékek és a hajtáslánc kopása miatt. A megemelkedő karbantartási igény mellett a kieső idő is jelentős, amelyet a buszok szervizben kénytelenek tölteni. Az Allison automata váltóival kiküszöbölhető a költséges kuplungjavítás, csökkennek a karbantartási költségek és jelentősen növelhető a buszok munkában töltött ideje.

A most beszerzett tizennyolc új busz, amelyet Allison T280 automata sebességváltóval és retarderrel is felszereltek, kilencvenhét utast szállít. Hat előre- és egy hátrameneti sebességgel az Allison T280R-t innovatív elektromos vezérléssel is felszerelték, amely összehangolja az üzemanyag-hatékonyságot, a biztonságot és a kényelmet az ülő- és az álló utasok számára is. A sofőrök az útra koncentrálhatnak, kevésbé kimerültek, hiszen a sebességváltással nem kell törődniük.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek