Siemens vezetéstámogató rendszert tesztel a BKV

iho   ·   2021.11.10. 15:00
2744_T20V7554_211110_

A BKV és a Siemens Mobility közös projektje jelenti az újabb lépést Budapest biztonságos közlekedéséhez, az utasok és a forgalom többi résztvevőjének védelméhez.

A Siemens Mobility jelenlegi, villamosokra specializált vezetéstámogató rendszere, az STA (Siemens Tram Assistant) a járművezető munkáját segíti azzal, hogy felismeri a kockázatos forgalmi szituációkat, ezekről pedig figyelmeztetést is ad. A technológia mérsékelheti az emberi tényezőkből fakadó események számát és mértékét, ezzel együtt pedig jelentősen hozzájárulhat a közlekedés biztonságosabbá válásához.

A szerdán a Hungária kocsiszínben megtartott sajtóeseményen a BKV és a Siemens Mobility képviselői mutatták be az alkalmazott rendszert a vendégeknek és a sajtó munkatársainak. A projekt vezetői kiemelték az együttműködés jelentőségét, válaszoltak a kérdésekre, majd az esemény zárásaként meginvitálták a résztvevőket a teszt-villamosra is, amin működés közben tekinthették meg az STA működését.

A jelenleg is zajló, úgynevezett „néma üzemmódú”, vagyis a hang-és fényjelzést nélkülöző tesztelést az egyik utasforgalomban közlekedő Combino-villamoson végzik, az elsődleges cél pedig az adat- és tapasztalatgyűjtés, valamint ezek kiértékelése után a rendszer finomhangolása.

A rendszer bemutatója a Hungária kocsiszínnél (fotók: Vörös Attila)

Borbás Péter Dániel, a BKV villamos üzemigazgatója hangsúlyozta, „a BKV folyamatosan arra törekszik, hogy a főváros közlekedését, beleértve a közösségi közlekedést is, a lehető legbiztonságosabbá tegye. Budapest legnagyobb közösségi közlekedési szolgáltatójaként pontosan tudjuk, hogy ebben a BKV-nak mekkora szerepe van. A szerepvállalásunk, és elköteleződésünk pedig abban nyilvánul meg, hogy minden olyan technológia alkalmazását megfontoljuk, ami hozzásegíthet minket ehhez a célhoz.

Az STA-rendszer jellegzetességét az adja, hogy a járműre telepített szenzorok a villamos haladási irányát, valamint a forgalmi közeget vizsgálják. Ráadásul a rendszer nemcsak felismeri a forgalom résztvevőit, a gyalogosokat, illetve a többi járművet, hanem azok mozgását összeveti a villamos sebességével és irányával.

A rendszer agya a Combino villamoson

– A Siemens Mobilitynél elkötelezettek vagyunk az innovatív, jövőbemutató kötöttpályás megoldások fejlesztése mellett. Dinamikusan növekedő budapesti K+F központunkra alapozva a BKV-val szoros együttműködésben teszteljük ezt a vezetéstámogató rendszert, amely hasonló elven működik, mint a három évvel ezelőtti Innotrans kiállítás alkalmával a Siemens által Potsdamban bemutatott önvezető villamos prototípusa. Kiváló lehetőség számunkra, hogy e technika élesben tesztelhető itt, ahol maga a termékfejlesztés is folyik – emelte ki Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója.

A BKV a múltban is támogatta azokat a módszereket, amik a balesetmentes közlekedést szolgálták, így részvételünk a jelenlegi projektben sem volt kérdéses.

A Siemens Mobility innovációja nemcsak a villamosvezetők munkáját könnyíti meg, hanem olyan technológia alkalmazását teheti lehetővé, ami az utasok és a főváros közlekedésbiztonsági szintjét is érezhetően javítja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.