Sínen a Toyota
A Toyota legfiatalabb divíziója az üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása, a járműiparnak. A japán buszpiac után következett elsőként a portugál Caetano, majd 2019-től az amerikai Kenworth és Navistar tehergépkocsikhoz szállítottak üzemanyagcellás rendszert (tartós tesztek folyamatban), valamint megjelentek az első villástargoncák is. Idén már az európai vasúti járműgyártóknál is kopogtatnak.
A Deutsche Bahn eltökélt hosszú távú stratégiája, hogy az eddigi dízel motorvonatok helyett, üzemanyagcellás hibrid és tisztán akkumulátoros, de felső vezetékről is tölthető járművekkel közlekedne, a felső vezetékkel nem rendelkező szakaszokon is. Ezzel már nincs egyedül, mert Belgium, Spanyolország és Portugália is bejelentette, hogy csatlakozni kívánnak a zöld vasúti projekthez. Ennek keretében, az év elején megalapítottak egy konzorciumot, FCH2RAIL (Fuel Cell Hybrid Power Pack for Rail Applications) néven, Európai Uniós projekt keretében. A következő négy évre előirányzott költségvetés 14 millió euró, ebből 10 milliót csak az üzemanyagcellás technológia fejlesztésére fordítanak.
A fenti országok vasúti járműgyártóinak egységes partnere a brüsszeli székhelyű, Toyota Motor Europe (TME) lesz az üzemanyagcellák terén. A fejlesztés azonban nemcsak a motorvonatokra korlátozódik, hanem kiterjed a villamosokra és vasútvillamosokra is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!