Sínt diagnosztizálni csak pontosan és szépen

iho/vasút   ·   2012.06.16. 16:45
00

A nagyvasúti – ideértve a villamos és a HÉV – pálya minden egyes hegesztését pontos dokumentáció kíséri a mérésektől a megrendelésen át az elvégzendő munkáig, továbbá a munkavégzés igazolásáig és a jegyzőkönyvvezetésig. Korábban ez a folyamat hagyományos módon zajlott: papírra, tollal, ceruzával – a metódus lassúsága és sebezhetősége mellett a hiba lehetőségét is magában hordozta.

A Secnet nagy blokkdiagramja

Ezt az eljárást váltja le a Metal Plus Kft. fejlesztése révén bevezetés előtt álló Secnet, vagyis a sínhegesztés komplex minőségbiztosító és nyilvántartó rendszere. A Secnet kizárja az előző rendszerben rejlő hibalehetőséget azáltal, hogy a folyamatot teljes egészében kezeli, és a szereplőknek a szükséges információkhoz online hozzáférést nyújt. A mérési eredmények azonnal megjelennek egy központi szerveren futó nyilvántartásban, amelyből a szükséges adatok bármikor lehívhatók. A vasúti szolgáltatás minőségének és megbízhatóságának kiteljesítésére hivatott Secnet alkalmazására elsősorban a MÁV és a BKV hálózatán lesz lehetőség a sínhegesztésben élenjáró, innovatív eljárásairól is ismert MÁV-Thermit Kft. jóvoltából.

(X)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.