Sokadik pofon az Ikarus Egyedinek

iho/közút   ·   2018.07.12. 14:47
fakekiskesargak

Az állam ugyan tovább pátyolgatná, de a BKV után a Volánbusz sem tart igényt a Modulo M168D típusú csuklós buszokra, ami nem csoda, hiszen a második határidőre is mindössze tízet tudott átadni a cég a fővárosi operátor részére, és ezekkel is nagyon sok a gond. A buszok körüli huzavonát, illetve a legendás márkanév lejáratását már a cég kisebbségi tulajdonosa se tudta szó nélkül hagyni, a magyarbusz[info] oldalon jelentették meg saját sajtóközleményüket, amit az alábbiakban szintén változtatás nélkül közlünk:

Az Ikarus Egyedi nevet használó Kft a Modulo M168D típusú buszaival lassan már mindenki számára vállalhatatlan lesz (fotó: Ács Attila)

Cégeink, a Lanta Kft és az Albatric Kft., mint az Ikarus Egyedi Kft. kisebbségi tulajdonosai elhatárolódunk a Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonos intézkedéseitől.

Cégeink a városi autóbuszok tervezését, dokumentációit valamint szaktudást és mintegy 150 fős szakember gárdát vitt az akkor még MABI-Bus Kft. névre hallgató vállalkozásba. 39%-os tulajdonrészünket azonban a többségi tulajdonos rövid időn belül különféle jogilag kifogásolható manőverekkel 0,5-0,5%-ra csökkentette. Az elkövetett jogsértések miatt pert indítottunk. A társaság életébe az üzletrészeink lecsökkentése óta semmilyen módon nem tudtunk és tudunk beleszólni. A cég kialakult pénzügyi helyzetéhez, csődjéhez, vezetői által hozott döntésekhez semmi közünk, mi magunk is károsultjai vagyunk Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonos működésének.

A szakmában azonban pontosan ismert, hogy az acélvázas szóló buszok, melyek közmegelégedésre futnak a BKV-nál és más közlekedési társaságoknál, valamint a csuklós busz 18,7 méteres prototípusa még a mi irányításunkkal készült. A csuklós Modulo buszok – rövidített – 18 méteres sorozatpéldányai a jóváhagyásunk nélkül kerültek átalakításra, típusengedélyüktől és az alkalmazott műszaki megoldásoktól elhatárolódunk.

Mérnöki szolgáltatásokkal, gyártmányfejlesztéssel, típusengedélyeztetéssel, gyártás kooperációval továbbra is készek vagyunk együttműködésre, olyan partnerekkel, akik valódi papírokkal rendelkező, megbízható magyar autóbuszokat kívánnak fejleszteni és gyártani. Erre 20 éves tapasztalatunk és 11 lefolytatott típusengedélyeztetési eljárás a garancia. Az Ikarus Egyedi Kft. Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonosával minden kapcsolatot meg kívánunk szakítani, egyben megtesszük a további szükséges jogi lépéseket.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.