Superjet-premierek Ázsiában
A laoszi Lao Central Szuhoj Superjet 100-asa a főváros, Vientiane és Laosz második legnagyobb történelmi-kulturális központja, Luangphabang között március 24-én állt szolgálatba.
A gépen hatvan utas repült a mintegy félórás úton, de a tervek szerint a légitársaság ennél hosszabb és nemzetközi járatokra is beállítja a típust, Bangkokba, Hanoiba, Ho Shi Minh városba, Szingapúrba és más délkelet-ázsiai városokba is repülnek majd vele.
A Szuhoj Civil Aircraft Company 2011 márciusában írta alá a megállapodást három gép megvásárlásáról, további hat példány esetében pedig opciós lekötésre szerződtek a felek. A gépeket az orosz gyártó 93 utasra berendezve szállítja.
A PK-ECL lajstromjelű S100-as az indonéz Sky Aviation színeiben egy nappal korábban, március 23-án teljesítette első járatát Makassar (korábban Ujung Pandang) és Sorong között. A gép 67 fizető utassal a fedélzeten két óra alatt tette meg az utat. A társaság számára azért is nagyon előnyös a típus, mert biztonságosan üzemeltethető 1800 méteres betonról is, és az indonéz szigetvilágban sok az ilyen rövid pályás reptér – olvasható a Szuhoj közleményében.
A gép indonéziai forgalomba állításának az ad különös jelentőséget, hogy remélhetőleg ezzel a járattal végképp sikerül helyreállítani a típus iránti bizalmat, hiszen a Superjet egyik gyári példánya itt, Indonéziában szenvedett katasztrófát. Mint arról többször beszámoltunk, a gép bemutatórepülés közben hegynek ütközött, és a fedélzetén mindenki életét vesztette. A vizsgálat azonban azóta egyértelműen kiderítette, hogy a géppel nem volt baj, a személyzet követett el súlyos hibákat, és ezért következett be a baleset. Az indonéz légügyi hatóság ennek megfelelően meg is adta a légialkalmassági engedélyt a típusnak.