Szabadjelzés 2014

iho   ·   2014.05.27. 21:15
00kicsi

A fő téma a Transzszibériai Szállítók Koordinációs Tanácsa korridorjainak fejlesztési tervei és az Első Vasúti Csomag felülvizsgálatának fontos szempontjai voltak.

Frank Jost, az Európai Bizottság Mobilitáspolitika és Közlekedés Főigazgatóságától ismertette az EU Első Vasúti Csomagjának felülvizsgálatát. Az Európai Unió 2012-ben fogadta el ezt az irányelvet, a szabályok rendszerének módosítása jelenleg is folyamatban van – ebben a MÁV Zrt. is tevékenyen részt vesz –, a tagállamok jogrendszerébe beillesztés határideje 2015. június 16. A módosítások fontos eleme a hálózat-hozzáférési díjképzés, az irányelv a megkülönböztetésektől mentes, átlátható feltételek melletti hozzáférésről tartalmaz ajánlást.

Frank Jost, Európai Bizottság Mobilitáspolitika és Közlekedés Főigazgatóság<br>(a képek forrása: MÁV Zrt.)

Gennagyij Besszonov, a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának (TSZKT) főtitkára a korridor fejlesztéséről is szólt. A TSZKT jelentős szerepet tölt be a transzszibériai vasútvonalhoz kapcsolódó nemzetközi árufuvarozási tevékenység koordinálásában, 2013 első félévében a transzszibériai fővonalon 34,5 százalékkal több fuvar haladt végig, mint az előző félévben.

Gennagyij Besszonov, a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának (TSZKT) főtitkára

Andrea Galluzzi, az RFC6 Állandó Iroda ügyvezetője megemlítette, hogy a Spanyolországtól Záhonyig futó korridor létrehozásában a MÁV együttműködő partnerként vett részt. Bemutatták a 2013 novemberében létre jött RFC7-es, Prága–Bécs/Pozsony–Budapest–Bukarest–Constanta, illetve Budapest–Vidin–Szófia–Theszaloniki–Athén korridort is. Somodi Kálmán, a Vasutak Együttműködési Szervezetének (OSZZSD) főtitkára a szervezet árufuvarozási folyosóiról beszélt, külön hozzátéve, hogy az Európai Unió 6-os korridorja Záhonynál az OSZZSD 5-ös folyosójához kapcsolódik, így Spanyolországból Oroszország akár közvetlenül is elérhető.

Andrea Galluzzi, az RFC6 Állandó Iroda ügyvezetője

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a MÁV csoport szerkezetének átalakítása, a vasúti infrastruktúra fejlesztése, a nemzetközi kapcsolatok építése pillérein állva a magyar vasút megbízhatóvá és kiszámíthatóvá válik, az új igényekre és feladatokra gyorsan reagáló európai vasúttársasággá fejlődik.

Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, MÁV Zrt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek