Szakmai érvekkel nem indokolható a gyorspótjegy

MTI   ·   2013.05.08. 12:24

Mivel számos gyorsvonat tölt be helyi és regionális közlekedési szerepet, ezek az utazások is jelentősen drágulnak. Vegyük csak azt a példát, hogy Budapest-bérlettel a nem hely- és pótjegyköteles vonatokra eddig városon belül fel lehetett szállni, a Nyugati pályaudvar és Ferihegy, illetve Kelenföld és a Keleti pályaudvar között a BKV-nál gyorsabb eljutást biztosítva. A most bevezetendő rendszer a vasút versenyképességét rontja a közúttal szemben.

A Magyar Közlekedési Klub új, egységes tarifarendszer kialakítását szorgalmazza, amely a költségvetési célokon kívül a piaci, utazási igényeket, az energia- és környezetgazdálkodási szempontokat, és az igényt a közlekedési módok integrációjára.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.