Szakmai érvekkel nem indokolható a gyorspótjegy

MTI   ·   2013.05.08. 12:24

Mivel számos gyorsvonat tölt be helyi és regionális közlekedési szerepet, ezek az utazások is jelentősen drágulnak. Vegyük csak azt a példát, hogy Budapest-bérlettel a nem hely- és pótjegyköteles vonatokra eddig városon belül fel lehetett szállni, a Nyugati pályaudvar és Ferihegy, illetve Kelenföld és a Keleti pályaudvar között a BKV-nál gyorsabb eljutást biztosítva. A most bevezetendő rendszer a vasút versenyképességét rontja a közúttal szemben.

A Magyar Közlekedési Klub új, egységes tarifarendszer kialakítását szorgalmazza, amely a költségvetési célokon kívül a piaci, utazási igényeket, az energia- és környezetgazdálkodási szempontokat, és az igényt a közlekedési módok integrációjára.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.