Szárnyal az Aeroflot! Ellentétben a többiekkel...

iho   ·   2016.08.29. 13:45
VPBWK-ICON_cim

A jó ideje tartó erős visszaesés közepette biztató számokat hozott nyilvánosságra az Aeroflot. Egy hónappal ezelőtt még arról számolt be a vezető orosz gazdasági lap, hogy tovább tart az orosz légitársaságok mélyrepülése, elsősorban a belső forgalom gyengesége és ráfizetéses üzemeltetése miatt, amit a nemzetközi vonalak kevés nyeresége nem tud kompenzálni.  Az orosz gazdasági tárca a kapacitás csökkentését és magasabb jegyárak bevezetését javasolta.

Mindehhez képest az Aeroflot mint légitársaság és mint csoport is pozitív adatokat közölt az év első hét hónapjáról teljesítményben, profitban, sőt, flottafejlesztésben is. Tehát: az Aeroflot Group, benne a nemrég alapított diszkont leányvállalat, a Pobeda, a szentpétervári központú Pulkovo-utód Rossya és a 2013 óta üzemelő szibériai Aurora, összesen 24,1 millió utast vitt, ami 9,4 százalékos növekedés, ebből maga az Aeroflot 16,2 milliót és csaknem 11 százalékos erősödést hozott.

Csoportszinten az utaskilométer-adat 12,2, az Aeroflotnál 11,3 százalékos pluszt mutatott az előző év hasonló időszakához képest, a járatok kihasználtsága is növekedett 3,1 illetve az Aeroflotnál 1,8 százalékkal, 80,6 illetve 80,5 százalékra.

A számok annyiban tükrözik az eddigi tendenciákat, hogy a belső utasforgalom továbbra sem teljesít jól, csoportszinten utasok száma szerint ugyan van növekedés, utaskilométerrel számolva azonban tovább tart a csökkenés. A nemzetközi forgalomban azonban 12,2 százalékkal több utast vittek a csoport társaságai, az utaskilométerre vetített növekedés pedig 15,5 százalék.

Ugyanakkor az orosz aviatikai portál szövegében szerepel az a megjegyzés is, hogy az Aeroflot és csoportja gyors nemzetközi növekedése viszont összefügg azzal, hogy a külföldi légitársaságok közben erősen csökkentették járataik számát Oroszország felé. Ez ügyben a legfrissebb hír, hogy a Lufthansa-csoporthoz tartozó Eurowings novembertől teljesen leállítja Berlin–Moszkva-járatait.

Ami a flotta fejlesztését illeti, a vezető orosz társasági csoport láthatóan nem óhajtja megvárni, amíg a hazai gyártású MNSz-21 elérhető lesz. Csoportszinten négy Boeing 737-800, négy (más források szerint öt) 747-es, három 777-es, öt Szuhoj Superjet és egy Airbus A319-es és öt 320-as bővítette a kapacitást, miközben két 320-ast, három 737-500-ast, egy 737-800-ast és egy 767-est soroltak ki a gépparkból. A csoport flottája ezzel összesen kilenc géppel bővült együttesen 267-re.

Ehhez is néhány megjegyzés: a Jumbókat a Rossya vette át a megbukott Transaero flottájából ezek egyébként 747-400-asok, és még további öt kerül a társasághoz. A cikk megjelenése óta pedig annyi változás történt, hogy az Aeroflot forgalomba állította a harmincadik S100-asát és átvett két vadonatúj A321-est Hamburgban. A hosszú Airbusok 16 business és 167 economy üléssel repülnek európai és belső vonalakon, az egyik gép Fedor Usakov admirális, a másik a csodálatos zongorista, Szvjatoszlav Richter nevét viseli.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek