Száz villamos motorvonatot venne az ÖBB a Siemenstől

iho/vasút   ·   2012.12.16. 14:00
400px_obb_desiroml

Az ÖBB még 2010 áprilisában kötött keretszerződést a Siemensszel kétszáz Desiro MainLine beszerzéséről, amiket a német gyártó öt év alatt szállítana le. Európa egyik legnagyobb méretű motorvonat-tenderének első körében száz, kétáramnemű Desiro ML érkezhet az osztrákoknak. A Railway Gazette információi szerint a 160 kilométer per órás üzemi sebességű, háromrészes motorvonatok a belga SNCB Desiro ML-jeihez hasonlóak lennének, 217 másodosztályú ülőhelyet kínálva az utasoknak.

2010-ben az ÖBB is ajánlatot tett a bajorországi regionális vasúti szolgáltatásra kiírt tenderre, amit nem sikerült elnyernie, emiatt teljes mértékben kivonult az Ausztrián kívüli működési szerződésekre kiírt pályázatokból.

Nagyjából így néznek majd ki az osztrákok villamos Desiro ML-jei<br>(látványterv: Siemens Mobility)

Az ÖBB az éven elkezdte keresni a lehetőségeket 4020-as sorozatú villamos motorvonatainak és a Bécs környéki forgalomban közlekedő, korosodó vezérlőkocsis ingavonatainak lecserélésére. Ennek érdekében tárgyalásokat kezdeményezett a Siemensszel, és a korábbi Desiro-beszerzés után újabb száz motorvonatra adott le megrendelést. A szerződés aláírásáig azonban még tisztázni kell néhány kérdést. A Siemens a tenderre szintén jelentkező ellenfelei azt kifogásolták, hogy a kétáramnemű villamos motorvonatok nem felelnek meg a keretszerződésben foglaltaknak, így a jelenlegi közbeszerzési eljárás semmissé nyilvánítását, és egy új tender kiírását kezdeményezik.

A szakértők egy része továbbá megkérdőjelezi azt is, hogy van-e értelme nem emeletes szerelvényeket venni a bécsi S-Bahnra, ahol 2009 és 2011 között harminc százalékkal növekedett az utasforgalom. Ennek fényében egy olyan tender kiírását látnák hasznosnak, ami opcionálisan emeletes szerelvények beszerzését is magában foglalná.

Ha az Osztrák Szövetségi Vasutak és a Siemens aláírják a szerződést, számos készre szerelési műveletet az ÖBB simmeringi műhelyében végezhetnének el, és a motorvonatok szállítása akár 2015-ben is megkezdődhetne – számol be az International Railway Journal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.