Százötös, a meglepetések mellékvonala

Szever Dániel   ·   2013.06.01. 09:15
CSC_2940_-_Vamospercs

Az ott közlekedő vonatok száma is csekély, de annál nagyobb figyelmet keltenek, sokszor még az utasok számára is. Főképpen az érmihályfalvi gépcsere ellenére Romániával közvetlen összeköttetést jelentő nemzetközi személyvonatok. A nagybányai, nagyváradi, és szatmárnémeti vonatpár általában két Bo kocsival közlekedik, M41-essel továbbítva. Ez önmagában nem lenne érdekes, de szerelvényeik egy része a végükre akasztott Bz-vel és Bzx-mellékkocsival már igencsak eltér a megszokottól. Az országhatárt már nélkülük lépik át. A csörgős fordából kiemelkedik a 6822 számú személyvonat. Papírforma szerint M41-ese a mozdonycsere után gépmenetben távozna Debrecenbe, de rendszeresen találnak mögé tehert a menetirányítók.

A 6813 számú személyvonat Debrecen-Szabadságtelep megállóhely közelében<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a felvételeket a szerző készítette)</br>

Nincsen nehéz dolguk, mert a 105-ösön rendszeres teherforgalom zajlik Románia és Magyarország közötti. Eltekintve a csörgős esettől, a debreceni, remotorizált Szergejeknek jut ez a feladat. Nem ritka eset, hogy a hagyományosak is feltűnnek rajtuk, ami az év második felétől az év végéig egyre gyakoribb. A megye gabona-, majd cukorrépaszezonjának beindulásával összességében már minden M62-esre szükség van, ez a típus terén gyakran túl is tesz Debrecen járműkapacitásán.

Tavaly a környékbeli vasútbarátok nagy örömére kisegítésképpen több olyan hatlábú is érkezett, ami a záhonyi fűtőházban B vizsga keretében kívül-belül megújult. Ezzel teljesült is a felújításuk utáni elsődleges cél, elsőkörben Záhony közelében maradtak. Ezt a velük dolgozó mozdonyvezetők már kevésbé tartották pozitívumnak. Egy hónapokig álló dízelmotort nem túl szakszerű a néha több mint kétezer tonna tömegű vonat élén bejáratni... Elmondásaik szerint ez meg is látszott a nyírábrányi kanyarok után leadott eseménylapok számán.

Keresztre várva Vámospércsen, felújítását követő első útjainak egyikén<br>

Információink szerint Vámospércsen, a vasútállomáshoz közel lakók már többször is összetűzésbe kerültek a vasúttal az M62-es mozdonyok közlekedése kapcsán. Forgalmi okok miatt a gyakran órákon át állomásukon várakozó Szergejek elviselhetetlen rezonációt keltenek házaikban, nem is beszélve a dízelmotorok erős hangjától. Érdemi előrelépés valószínűleg nem történt az ügyben, mert az erősebb hanghatású hagyományos Szergejek továbbra sem szorultak ki a 105-ösről, a probléma viszont nem újkeletű.

Kapcsolódó hírek