Százötös, a meglepetések mellékvonala
Az ott közlekedő vonatok száma is csekély, de annál nagyobb figyelmet keltenek, sokszor még az utasok számára is. Főképpen az érmihályfalvi gépcsere ellenére Romániával közvetlen összeköttetést jelentő nemzetközi személyvonatok. A nagybányai, nagyváradi, és szatmárnémeti vonatpár általában két Bo kocsival közlekedik, M41-essel továbbítva. Ez önmagában nem lenne érdekes, de szerelvényeik egy része a végükre akasztott Bz-vel és Bzx-mellékkocsival már igencsak eltér a megszokottól. Az országhatárt már nélkülük lépik át. A csörgős fordából kiemelkedik a 6822 számú személyvonat. Papírforma szerint M41-ese a mozdonycsere után gépmenetben távozna Debrecenbe, de rendszeresen találnak mögé tehert a menetirányítók.
Nincsen nehéz dolguk, mert a 105-ösön rendszeres teherforgalom zajlik Románia és Magyarország közötti. Eltekintve a csörgős esettől, a debreceni, remotorizált Szergejeknek jut ez a feladat. Nem ritka eset, hogy a hagyományosak is feltűnnek rajtuk, ami az év második felétől az év végéig egyre gyakoribb. A megye gabona-, majd cukorrépaszezonjának beindulásával összességében már minden M62-esre szükség van, ez a típus terén gyakran túl is tesz Debrecen járműkapacitásán.
Tavaly a környékbeli vasútbarátok nagy örömére kisegítésképpen több olyan hatlábú is érkezett, ami a záhonyi fűtőházban B vizsga keretében kívül-belül megújult. Ezzel teljesült is a felújításuk utáni elsődleges cél, elsőkörben Záhony közelében maradtak. Ezt a velük dolgozó mozdonyvezetők már kevésbé tartották pozitívumnak. Egy hónapokig álló dízelmotort nem túl szakszerű a néha több mint kétezer tonna tömegű vonat élén bejáratni... Elmondásaik szerint ez meg is látszott a nyírábrányi kanyarok után leadott eseménylapok számán.
Információink szerint Vámospércsen, a vasútállomáshoz közel lakók már többször is összetűzésbe kerültek a vasúttal az M62-es mozdonyok közlekedése kapcsán. Forgalmi okok miatt a gyakran órákon át állomásukon várakozó Szergejek elviselhetetlen rezonációt keltenek házaikban, nem is beszélve a dízelmotorok erős hangjától. Érdemi előrelépés valószínűleg nem történt az ügyben, mert az erősebb hanghatású hagyományos Szergejek továbbra sem szorultak ki a 105-ösről, a probléma viszont nem újkeletű.