Szentesen a tramtrain: magyar síneken az első vasútvillamos

Vörös Attila   ·   Frissült: 2021.01.09. 13:32
2021_0109_12433200-01

Megérkezett Szentesre az 1-es Vasvilla!

A tramtrain-szerelvény három különálló, szétszerelt darabját a kamionokról két 60 tonnás daruval emelték le. A szakemberek először a két forgóvázzal rendelkező, önállóan is megállni tudó betétkocsit emelték le, amelyhez egyenként kapcsolták hozzá a szélső kocsikat. Ezt követően a MÁV-Start 478-as sorozatú dízelmozdonya ideiglenes állomáshelyére, a szentesi járműbiztosítási telephely korszerű emelőcsarnokába vontatta az első szerelvényt. A következő napokban a Stadler mérnökei elvégzik a jármű üzembehelyezését, amelyet követően megvalósulhat a hatósági szemle, és megkezdődhetnek a szükséges futópróbák és típustesztek.

– Nagy öröm, hogy a számos motorvonat szállítását követően könnyű sínes területen is bizonyíthat a Stadler. A tramtrain egy nagyon egyedi termék, a világ vasúti piacán is különleges helyet foglal el, és természetesen mindent megteszünk azért, hogy ez az úttörő megoldás a megrendelő és az utazóközönség elégedettségét is elnyerje – mondta Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!