Szenzáció, szenzáció, szenzáció: nagyvasúti síneken éppúgy, mint a terepasztalon – Indóház, XVIII/2, megjelent!

iho   ·   2022.04.02. 09:00
00_ih_lapszemle_2022-03-04

Ebben a viharvert időkben örömmel jelentjük, régen látott jó formát fut az Indóház, az elmúlt időszak legjobb eladásait produkáltuk, az értők nyilván tudják, mit érdemes olvasni. És most itt van az április–májusi kiadás!

Amire a friss számból külön is felhívnánk becses figyelmüket:

  • bemutatjuk az elszánt és remek vasútfotóst, Balázs Zsoltot,
  • bár a vasúttársaságok az adatszolgáltatások terén két kivétellel egyáltalán nem voltak partnerek, a hozzáférhető adatok alapján összeállítottuk, hogy a hazai magánvasutak milyen gépekkel húzzák az igát,
  • ismét ellátogattunk a Parkba, megtudakolni, mi a helyzet járműfronton, továbbá
  • szerzőnk átfogó képet ad a vasútvillamos eddigi hónapjairól.

Folytathatnánk még persze hosszasan a sort, de maradjon a végére annyi: az év magyar vonatkozású modellszenzációja a Piko Szilije.

Április másodikától a maradék újságárusoknál: Indóház, XVIII. évfolyam, 2. szám.

TARTALOM
NAGYVASÚT

2 Hírek, életképek. A 150-es vonal felújítása

Indulásra váró, a 101-es vonalra jellemző személyvonatok. A 100-as vezérlőkocsi mögötti helyzet: egy posta Bhv és egy Csörgő. Előbb a 6419-es püspökladányi személyvonat fog indulni, élén a 105-ös vezérlőkocsival. Mögötte a 2166-os Csörgő – debreceniül: Pielstick – pörög fűtési fordulatszámon. A mellette várakozó 6429-es személyvonatot a 2130-as Csörgő fogja tolni egy órával később

14 Fotósportrék: Balázs Zsolt

18 Magánvasúti Plehácsok és Vectronok országa

A CRW két bérelt Laminátkája robog egy favonattal a Párkány–Kürtös viszonylaton Kismarosnál. Egy Plehács, öt Laminátka és öt Ász a CRW flottája, de a ZSSKC Vectronjait is ők hajtják a hazai vaspályákon

24 A Mezőtúr–Szarvas szakasz 21 kilométere

30 Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 4. rész, Magyarország

32 A párhuzamosságok dilemmája a fagylaltárus szemszögéből

34 Határokon átnyúló vasúti összeköttetések

Bécs, Hauptbahnhof, DB ICE vár indulásra

38 Vasútvillamos: négy hónapnyi tapasztalat, 120 nap kálvária

42: MVP: Jennifer lábadozása

44 Lassabban halad a tervezettnél az európai ERTMS kiépítése

48 Múlt idő: vasúti díszítőművészet

52 Sinkanszen, a modern Japán jelképe

KISVASÚT

58 Amberley: múzeum és üdvlelde az utókornak

60 XXVII. Kárpát-medencei kisvasúti találkozó

61 Hírek. Vili épül Kaszónak

VÁROSI VASÚT

62 Forgóvázszerelő keret tervezése

63 Megfiatalodott a Budavári Sikló

64 Hálózatba kötött HÉV-vonalak

66 Hírek. Különleges járművek is megújulnak a BKV főműhelyben

67 A torinói Precollinear park

MODELLVASÚT

68 Az év magyar vonatkozású modellszenzációja a Piko Szilije

71 A.C.M.E. V63 021, a türelem rózsát termett

72 Knédlinyomót csak a Rocótól?

74 Tillig TT építési nagyságú vagonok csokorba szedve

KITÉRŐ

76 Djebbari, az uniós közlekedési miniszterek tanácsának francia elnöke

77 Sisik új hazában

78 Bokrétaünnep a Gyermekvasúton

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.