Szeretjük a repülős nyaralást, pláne ha olcsó...

iho   ·   2015.08.05. 16:15
cim777

Az év végére a magyarok összesen 27 százaléka mondhatja majd el magáról, hogy külföldön nyaralt, több mint egy tizedük pedig repülővel fog utazni, amely utazásra a többség személyenként megközelítőleg 120 ezer forintot szán – derült ki az Emirates Airlines megbízásából készített reprezentatív kutatásból, amely a magyarok nyaralási szokásait vizsgálta. A repülővel nyaralni indulók 70 százaléka egyénileg foglalja repülőjegyét, és elsősorban az árat, valamint a poggyászkeretet veszi figyelembe a választása során. Hosszabb utak esetében viszont a felszolgált ételek és a fedélzeti szórakoztató rendszer minősége is komoly döntést befolyásoló tényezők.

A magyarok több mint negyedének nyílik lehetősége idén külföldön nyaralni, többségük közeli úti célt választ. Ausztria, Olaszország és Horvátország vezetik 2014–2015 legnépszerűbb üdülőhelyeinek listáját, szorosan nyomukban Szlovákiával, Görögországgal, az Egyesült Királysággal, Franciaországgal, Németországgal, Romániával és Csehországgal. A távoli desztinációk között az Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emirátusok és Kanada alkotják a top hármat.

A válaszadók 79 százaléka utazásait megtakarításból finanszírozza, és az utazók közel háromnegyede köt külön utasbiztosítást a külföldi útra. Azok, akik repülővel utaznak, fejenként átlagosan 118 ezer forintot szánnak a nyaralásra, a repülést mellőzők pedig személyenként átlagosan 77 ezer forintból gazdálkodnak.

A magyar utazók körében akkor is kiemelten népszerű maradna az öreg kontinens, ha minden megkötés nélkül választhatnának úti célt: a válaszadók 62 százaléka találja vonzónak a dél- és a nyugat-európai országokat. Az egzotikus és távoli desztinációkról is sokan álmodoznak: minden második magyar szeretne ellátogatni Ausztráliába és Új-Zélandra, 39 százalék pedig szívesen felfedezné Délkelet-Ázsiát. A Közel-Kelet továbbra is népszerű, a magyarok mintegy negyede szeretne ebben a régióban nyaralni.

A magyarok 66 százaléka a párjával nyaral külföldön, 24 százaléka viszi magával a gyerekeket is, 30 százalék pedig baráti körével nyaral, de az utazni vágyók több mint egytizede inkább egyszemélyes utat tervez 2015 második felére. A külföldre indulók fele repülővel utazik majd, és a többség saját maga keresi meg a legjobb ajánlatokat az interneten (70 százalék), de jelentős azok aránya is (22 százalék), akik utazási irodára bízzák a foglalást.

A többség (91 százalék) számára a repülőjegy foglalásakor a legfontosabb szempont az ár, amit a poggyászméret követ. Utóbbi különösen fontos a hosszú útra indulók (82 százalék) esetében. Meglepő módon az átszállások száma és időtartama csak a prioritási sorrend harmadik helyén szerepel.

– Pontosan tudjuk, hogy a távoli utak esetében a korlátozott poggyászméret mennyire megnehezítheti a készülődést, különösen a kisgyerekekkel utazóknak. Éppen ezért alakítottuk ki nagyvonalú poggyász-szabályozásunkat, amely lehetővé teszi, hogy az Emirates Economy Class-on utazók harminc kilogrammnyi poggyászt vihessenek magukkal, és így kompromisszumok nélkül készülhessenek fel a nyaralásra – kommentálta a közleményben a felmérés adatait Thierry Aucoc, a légitársaság európai és oroszországi kereskedelmi működéséért felelős alelnöke.

A kutatás rámutatott arra is, hogy a hosszú utak esetén fontos az ismerősök ajánlása, ugyanis a válaszadók 49 százaléka ad ismerősei véleményére a légitársaság kiválasztásakor. A hosszabb repülő útra készülők 43 százaléka fektet komoly hangsúlyt a fedélzeti étkeztetés minőségére, harmaduk választását pedig a fedélzeti szórakoztató rendszer is befolyásolja.

A kutatást az NRC Piackutató végezte 2015 júliusában online kérdőíves felmérés formájában, a 18–75 éves, internetező magyar lakosság körében, 1000 fős reprezentatív mintán. A kutatás reprezentatív nemek, iskolai végzettség és lakóhely szerint – hangzik a légitársaság összefoglalója.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek