Szergejt vagy Dácsiát?
A Szolnok déli részén fekvő ipari negyedet az Ipartelepi rendező állomásról szolgálják ki. Ide Szolnok-rendezőből érkezik a tehervonat hétköznapokon, élén többnyire remot Dácsiával. Ha azonban túl nagy lenne neki az elegy, vagy csak épp nincs elég remot M47-es, akkor Szergejt raknak a vonatra. Az elegy nagy részét az Alcufer ócskavasvonatai és a kénsavgyár tartályai adják, nagyon ritkán Ó-Szolnokon is van feladás.
Bár mostanában elég ritkán, de azért még rendszeresen érkeznek irányvonatok is a környékre. Amíg nem állították le az M4-es építési munkálatait, szinte minden reggel befutott egy vonatnyi zúzott kő az Ipartelepi rendezőbe. Ezeket a vonatokat az Erdért iparvágányán rakták ki, de a H-betonhoz is szoktak sódervonatok érkezni. Hétfő este érkezett meg az első idei ilyen szerelvény Nyékládházáról Szolnokra. A vonatot kedd reggel vitték tovább Szergejjel az Ipartelepi rendezőbe, és állították be a H-betonhoz. Mivel a keddi kiszolgáló tehervonat csak a kénsavgyárból vitt el három kocsit, és nem hozott semmit, ennek a gépét is a sódervonatba sorozták.
A 260-as Szergejre csak a nehéz teher Ipartelepi rendezőbe való továbbításáig volt szükség, itt a vezér átült a 240-es Dácsiába, és azzal dolgoztak tovább. Előbb betolták a sóderes kocsikat a betongyárba, aztán fölszedték a Szergejt és együtt kiugrottak a kénsavgyárba a jellegzetesen kék kénsavas tartályokért. Innen már megállás nélkül robogtak be Szolnok-rendezőbe, amint az aktuális Uzsgyi elhaladt Szolnokról Tószeg felé.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!