Szeszélyes április
Vissza a feladónak! A KGST szabályozásai miatt Romániának, pontosabban a bukaresti Augusztus 23. Műveknek kellett volna nagydízellel ellátni Németország keleti felét, az eredmény a világ talán legrövidebb ideig futott mozdonysorozata, amelyből tucatnyi gép szülőhazájában, Romániában szolgál egy német teherszállítási leányvállalat jóvoltából. Bemutatjuk a német–román óriást, az U-Bootot!
Hosszabb nappalok, melegedő idő, madárdal, virágillat – ám a vasút szerelmeseinek a tavaszi flörtölés nemcsak a pezsdülő szívek játékát jelenti. Öt éve teljesítenek szolgálatot a Stadler Flirt motorvonatok hazánkban, megcsodált újdonságból megszokott járművé, az elővárosok igáslovaivá lettek.
Svájc, ahol a kisvasút is nagyvasút. Európa eme szegletében a keskeny nyomköz nem zavaró, inkább inspiráló tényező, ezer milliméteren is fővasúti forgalom zajlik. Remélhetőleg nálunk is egyre kevesebben lesznek, akiknek a kisvasút az erdőben, lépésben döcögő kirándulóvonatot jelenti csak. A majd' egy évszázada, 1913-ban villamosított CJ (Chemins de fer du Jura – Jura-vasút) vonalán az egyik legfontosabb szállított áru – gondolnánk? – a hulladék.
Szerkesztőségünk részt vett az azóta már forgalomba állt szegedi új PESA villamosok próbafutásán, a járművet nemcsak az utasok, hanem a vezető szemszögéből is igyekszünk bemutatni. A három, villamoshálózatát fejlesztő megyeszékhely közül Szeged volt az első, ahol győztest hirdettek a tenderen, és ahol a leghamarabb állt üzembe új jármű.
CAT, ami nem macska, hanem a bécsi City–Airport–Train rövidítése. A Wien Mitte állomást a repülőtérrel összekötő vonalon egyedi festésű Tauruszok járnak emeletes szerelvényeikkel, a Jägerndorfer cég új, nagy húzása ennek a vonatnak a piacra dobása volt háromrészes szerelvény (mozdony, betét- és vezérlőkocsi) formájában.