Szezonkezdet

Vörös Attila   ·   2012.10.11. 18:00
IMG_9938__121011_Rakos_KOB__M62332__400

A paksi atomerőmű legfontosabb nyersanyagát, az urán-dioxid pasztillákat szállító szerelvények többnyire a téli időszakban kelnek útra Oroszországból. Ősztől tavaszig, szezononként három-négy atomvonat közlekedik, leginkább az éjszaka leple alatt. A vonatok Záhonynál lépnek be az országba, ahonnan egy Szili húzza el azokat Kiskunhalasig. Kiskunhalason aztán egy Csörgő áll a vonat élére, a Baja–Bátaszék–Rétszilas–Mezőfalva–Paks útvonalon már végig az M41-es dolgozik. A szerelvényt kísérő, terrorelhárítókkal teli két vagon még aznap éjjel visszatér a Vasúttörténeti Parkba, a rövid vonatot az egyik épp Dunaújvárosban levő Szergej továbbítja. Az atomvonat maradék részét behúzzák az erőműbe, majd kirakás után egyszerű tehervonatként elhagyja az országot.

Kőbánya felső után kanyarodik a Körvasútra a 332-es Szergej a két kísérőkocsival. Általában korábban ér a fővárosba a vonat, a Mezőfalva és Dunaújváros közti vágányzár miatt azonban kerülő útvonalon, kétszeri körüljárással közlekedett a kurta szerelvény. Az út így jóval tovább tart...

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.