Szezonkezdet

Vörös Attila   ·   2012.10.11. 18:00
IMG_9938__121011_Rakos_KOB__M62332__400

A paksi atomerőmű legfontosabb nyersanyagát, az urán-dioxid pasztillákat szállító szerelvények többnyire a téli időszakban kelnek útra Oroszországból. Ősztől tavaszig, szezononként három-négy atomvonat közlekedik, leginkább az éjszaka leple alatt. A vonatok Záhonynál lépnek be az országba, ahonnan egy Szili húzza el azokat Kiskunhalasig. Kiskunhalason aztán egy Csörgő áll a vonat élére, a Baja–Bátaszék–Rétszilas–Mezőfalva–Paks útvonalon már végig az M41-es dolgozik. A szerelvényt kísérő, terrorelhárítókkal teli két vagon még aznap éjjel visszatér a Vasúttörténeti Parkba, a rövid vonatot az egyik épp Dunaújvárosban levő Szergej továbbítja. Az atomvonat maradék részét behúzzák az erőműbe, majd kirakás után egyszerű tehervonatként elhagyja az országot.

Kőbánya felső után kanyarodik a Körvasútra a 332-es Szergej a két kísérőkocsival. Általában korábban ér a fővárosba a vonat, a Mezőfalva és Dunaújváros közti vágányzár miatt azonban kerülő útvonalon, kétszeri körüljárással közlekedett a kurta szerelvény. Az út így jóval tovább tart...

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.