Szolgálatba állt az új brazil utasszállító

iho   ·   2018.05.02. 11:15
cim

A legnagyobb skandináv regionális társaság, a norvég Widerøe színeiben repülte első kereskedelmi útját az Embraer modernizált utasszállítója, az E190-E2.

Mint erről portálunk is beszámolt, a brazil gyártó gyakorlatilag lekövette a legnagyobbak, az Airbus és a Boeing példáját, a legsikeresebb típuscsaládját nem leváltotta, hanem kisebb költséggel és rövidebb idő alatt modernizálta, feljavította a már bevált és a regionális sugárhajtású gépek kategóriájában piacvezető E-Jet konstrukciót.

A szárnyak alatt a Pratt & Whitney GTF-rendszerű, tehát reduktoros PW1715G hajtóművei dolgoznak, de például az A320neo családdal ellentétben a brazilok nem elégedtek meg a csendesebb és takarékosabb hajtóművel, újratervezték a szárnyat és alaposan felfrissítették a fly-by-wire repülésvezérlést  is.

A másfél méterrel nagyobb szárnyhoz  más aerodinamikai finomításokkal együtt jobb repülőtulajdonságok társíthatók, nagyobb a maximális felszállósúly és több mint 800 kilométerrel nőtt a hatótávolság, mindezzel a gyártó azt üzeni, és a megrendelések azt is jelzik vissza a cégnek, hogy sok, Embraereket üzemeltető légitársaságnak a legjobb megoldás a flotta frissítésére az új E-Jetek beszerzése.

A tavalyi roll-out után 2200 repült órányi tesztprogram következett, majd az első sorozatpéldány átadása a norvég társaságnak. Az újratervezett kabin és a szintén új kondirendszer további javulást hozhat utaskomfortban is, nem beszélve a csendesebb hajtóművekről, ráadásul az aerodinamikai változtatásokkal kisebb hajtómű-teljesítmény szükséges a megközelítéshez, illetve a felszálláshoz.

A Widerøe a három, idén átvételre várt gép mellett 12 példányt kötött le opció formájában, az üzlet teljes értéke 873 millió dollár. Az E-Jetek teljes rendelésállománya több, mint 1800 példány, ebből eddig a biztosra leszerződött E2-esek száma 228. A 190-es maximális kapacitása egyosztályos elrendezésben 114 utas, de lehetséges, hogy ennek a gépcsaládnak is a nagyobb tagja, a 2019-ben szolgálatba álló 195-ös lesz kelendőbb, 120  utassal, bár a legtöbbet eddig a legkisebb, 175-ös variánsból vásároltak a légitársaságok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek