Szombaton indulnak az új agglomerációs buszok

iho   ·   2014.04.25. 19:00
400---670---IMG_1445

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére a Volánbusz Zrt. új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő egyes agglomerációs vonalakon. Az új, alacsonypadlós és akadálymentesített járművekkel elsőként Pécel, Rákoscsaba és Rákoskeresztúr lakói utazhatnak 2014. április 26-ától a 169E nappali és a 956-os éjszakai busz vonalán. A klimatizált, környezetbarát buszok forgalomba állásával jelentősen emelkedik a szolgáltatás színvonala. A menetrendek, járatszámok és tarifák továbbra is a megszokott fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek majd – áll a BKK, az NFM és a Volánbusz Zrt. közös közleményében.

Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese, Szöllősi Ferenc, Pécel polgármestere és Egész Emil, a Volánbusz Zrt. vezérigazgató-helyettese tartott péntek reggel sajtótájékoztatót Pécelen<br>(képek: Vörös Attila)

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes Volánbusz Zrt. nyolc plusz két évre kapta meg a jogot a feladat ellátására. A társaság a péceli buszjáratok után további tíz agglomerációs vonal üzemeltetését (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Nagykovácsi, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós/Lakihegy és Törökbálint) veszi át június végéig ütemezett időpontokban.

Szombattól ezek váltják a jelenlegi buszokat Pécelen

Az állami tulajdonú közszolgáltató 11 milliárd forintból összesen százhatvanhét autóbuszt szerzett be, amelyek közül mintegy százötven áll fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg. A fejlesztéseknek köszönhetően nyárra minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon.

Alacsony padlós Volvók egymás közt: a jövő és a múlt

A százhat MAN A21 Lion’s City és a hatvanegy Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, a komfortos utazást légkondicionáló is szolgálja. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. Az akadálymentes utazást kihajtható rámpa segíti.

A rosszabb állapotú, öreg járgányok pedig...

A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett, csökkentett kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő, Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszerelték a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű minden oldalán elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan aktuális tájékoztatást adnak a járat útirányáról és a következő megállókról.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek