Tarlós István: Azért küzdünk, hogy ne legyen dugódíj

MTI/iho   ·   2015.03.23. 20:49

Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: „nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára”.

– Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – fűzte hozzá. Tarlós István úgy fogalmazott: – Mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat.

Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. – Jogában áll nem eltekinteni – mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: folynak az „egyezkedések, van egy hallgatólagos határidő-módosítás”. Tarlós István közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről. – Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta a főpolgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes.

Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy „értelmezhető nagyságú” területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy „értelmezhető” bevétel származzon belőle. Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros. Tarlós István szólt arról is, nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Elmondta, nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

ertms_baliz
Vasút Nagyvasút

ERFA: új megközelítés kell az ERTMS bevezetéséhez!

iho/vasút   ·   2025.02.19. 12:00

Az Európai Vasúti Fuvarozási Szövetség arra figyelmeztet: az előírások változásai, az egyes országok eltérései és a vasúti üzemeltetők üzleti szempontjainak hiánya miatt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer elveszítheti eredeti célját, az átjárhatóság javítását.

00_florian_ter_kezdes_elott
Közút Infrastruktúra

Flórián tér: déli hídzárral kezdődik az első ütem

BKK/iho   ·   2025.02.11. 09:10

A felújítás őszig tartó első ütemében teljesen lezárják a déli hidat, az autós forgalom kizárólag az északi felüljárón haladhat majd, irányonként egy-egy sávon. Ugyanakkor a Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest felé haladóknak új, kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában segítségképpen.