Terelés a Dunántúlon

Vörös Attila   ·   2014.06.30. 16:45
400__IMG_6155__140628_Nagymanyok__M62175__k

Június 23. és július 12. között a 40-es vonal Sárbogárd–Dombóvár szakaszán pályafelújítást végeznek, a vágányzárak miatt Rétszilas és Dombóvár között csak munkavonatok közlekedhetnek. A személyvonatokról az utasoknak Sárbogárdon pótlóbuszra kell szállniuk, de a bátaszéki irányban nem, a 46-os vonal végig járható. Ennek oka, hogy bár Rétszilasig használható a vasút, a sárbogárdi vasútállomás sokkal jobb helyen van, busszal is jól megközelíthető a semmi közepén levő Rétszilassal szemben. Közben a 41-es vonalon is építkeznek, ott Baté és Taszár között van teljes kizárásos vágányzár június 10. és augusztus 29. között.

A tehervonatokat többnyire a balatoni fővonalra terelték, Pécset így Gyékényesen, Szigetváron és Szentlőrincen át lehet elérni. A Szentlőrincről induló, Dunaújvárosba és Százhalombattára közlekedő tehervonatoknál viszont már nem éri meg a nagy kerülő, ezek a Dombóvár–Bátaszék–Rétszilas útvonalon kerülik ki a pályaépítéseket. Kétféle ilyen vonat van, az egyikben Dunaújvárosból visznek kohósalakot a királyegyházi cementgyárba, a másikban pedig a cementgyárból visznek cementet Százhalombattára.

Rakott cementvonat Nagymányokon<br>(fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.