Terjeszkedik a Rhenus Veniro
A Rhenus Veniro GmbH & Co. KG elsődlegesen Németország Rajna-vidék–Pfalz szövetségi tartományában végez vasúti és autóbuszos személyszállítást, de Észak-Rajna–Vesztfália, Szászország és Szász-Anhalt tartományok egyes részein is igénybe vehetőek szolgáltatásai.
Az apró regionális társaság az év végén bővíti vasúti repertoárját: Rajna-vidék–Pfalz tartomány közlekedési hatóságától tizenöt évre megkapta a jogot az úgynevezett Moselweinbahnon való személyszállításra egy közvetlen odaítélésű uniós tender keretében.
A „moseli bor vasútvonala” a bortermeléséről híres Traben-Trarbachot köti össze az országos vasúthálózattal az úgynevezett Moselstreckén, vagyis a Koblenz–Trier vasútvonalon található Bullay állomásánál. A DB regionális számozása szerint 94-es számot viselő, rövidke, mindössze tizenhárom kilométer hosszú sínpálya a Mosel folyó festői völgyében kanyarog, elhaladva Mosel vára mellett.
A szolgáltatáshoz a Rhenus Veniro nem szerez be újabb gördülőállományt, nyolc, saját tulajdonú Stadler Regio-Shuttle RS1-es dízelmotorkocsija közül állít majd ki kettőt párban a vonalra. A VT 1.0 azonosítójú (DB-számozás szerint 650-es sorozat) egyrészes járművek a Moselweinbahnra kerülés előtt kisebb felújításon fognak átesni – írja az International Railway Journal.
A Rhenus Venirónál különböző üléskonfigurációban találhatók meg a 25,5 méter hosszú, negyven tonna tömegű, négytengelyes motorkocsik, amik hetven-hetvenöt ülő-, valamint nyolcvan-nyolcvanöt állóhelyet biztosítanak az utasok számára. Az alacsonypadlós rész aránya hatvanöt százalék. Legmagasabb üzemi sebességük százhúsz kilométer per óra, amit két, egyenként 257 kilowatt teljesítményű MAN-dízelmotor segítségével érnek el.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!