Tervezhetik az 1-es vonal átépítését
A GERECSE konzorcium nyerte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által kiírt tendert, amelyben az 1-es vonal igen leromlott állapotú Biatorbágy–Tata szakaszán kell a korszerűsítés engedélyezési terveit, valamint a környezeti hatástanulmányokat elkészíteni. A szakaszon 140, illetve 160 kilométer/órával közlekedhetnek majd a vonatok, jelenleg papíron 140 kilométer/óra a pályasebesség. A vasúti pálya, a biztosítóberendezési és távközlési építmények terveit a magyar hatóságokhoz, míg a környezetvédelmi hatástanulmányt az Európai Unió elé kell bemutatni. A nyílt vonalon és az állomások átmenő vágányain 60 kilogramm/folyóméteres vágányok épülnek, az állomási megelőző vágányok 54, míg a mellékvágányok 48 kilogramm/folyóméteresek lesznek. Az állomásokon 55 centiméter magas peronok épülnek, míg egy külön projekt részeként P+R és B+R parkolókat is telepítenek.