Tervezhetik az M3-as utolsó szakaszát
A sztráda ukrán határig vezető, 23 kilométeres részén Tisza-híd és határátkelő is lesz.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. idén tavasszal írt ki tendert az M3-as autópálya utolsó, Vásárosnamény–Beregdaróc szakaszának tervezésére. Eredmény a napokban született: a közbeszerzési értesítő szerint a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Közúti Beruházó Kft. és a Constreal Mérnöki Iroda Kft. által alkotott konzorciumot választották ki a NIF.
A nettó 1 milliárd 593 millió forint értékű projekt során a győztesnek el kell készítenie a tervezett M3M34-es csomópont és az országhatár között új nyomvonalon vezető, kétszer két sávos, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út engedélyezési tervét, valamint be kell szereznie a szükséges építési engedélyeket.
A húsz méter koronaszélességű, három méter széles fizikai elválasztó sávval rendelkező pályán felül meg kell tervezni négy külön szintű csomópontot, egy kétoldali egyszerű pihenőhelyet, a beregdaróci határátkelőt, lehetőség szerint színvonalas, komplex pihenőhellyel, továbbá 29 műtárgyat, köztük egy új, körülbelül 210 méter támaszközű Tisza-hidat, valamint a Vásárosnaményi Mérnökségi Telep kibővítését.
A szakasz megtervezését és kiépítését követően az M3-as autópálya 307 kilométeren keresztül vezet majd Budapesttől az ukrán határig, ahol egy új határátkelőhellyel kapcsolódik az ukrán közúthálózathoz. A Beregdaróc–Beregdéda átkelő létrehozásáról 2016-ban egyezett meg Magyarország és Ukrajna; az elképzelések szerint az új átkelőhöz terelődne a 4-es főút záhonyi határátkelőjén zajló teherforgalom jó része.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!