Tesztüzem a vallások fővárosában

Molnár András   ·   2011.08.24. 13:00
jeru_redline_lil

A „vörös vonal” a hétvégén kezdte éles üzemű próbafutásait, ezalatt az utasok menetjegy nélkül vehetik igénybe a járatokat. A tervezett forgalomtechnikai megoldásokat még nem alkalmazták a vonalon, így a jelzett 42 perceshez képest hosszabb a villamos teljes menetideje a mintegy 14 kilométeres úton.

Nehezen, sok fennakadással, még több fennakadást okozva épült a jeruzsálemi villamosvonal új szakasza, de az egyértelmű, hogy hasznára lesz a városnak

Az Alstom Citadis 302 típusú szerelvények vasárnaptól péntekig közlekednek (Sabbath alatt nem), üzemidejük 5:30-tól éjfélig, illetve pénteken 15:30-ig tart, csúcsidőben 4, ezen kívül 10 perc a követési távolság. Minden villamos csatolt üzemben jár, így az egyenként 56 állandó és nyolc lehajtható üléssel felszerelt járművek párban összesen 450 utast tudnak elszállítani. A szolgáltatónak 46 jármű áll rendelkezésére a vonal kiszolgálásához.

Az első tesztfutás a frissen átadott pályán. David Fainshtein felvételén a mediterrán hőségben kígyózik át a Citadis a régi vonalról az újra – itt még csak szólóban

Ha már az üzemeltetőnél tartunk: a jogot a CityPass konzorcium kapta meg, melynek tagja többek között az Alstom és a Veolia is, utóbbit a szerződés kötelezi, hogy öt év múltán megváljon részesedésétől az Egged helyi szolgáltató javára.

Kapcsolódó hírek