Tirol vasútja

Vécsei László   ·   2011.07.22. 16:00
title

Az éjszakai vonat Innsbruckig többször gépcserézett, és váltott irányt. Tirol tartomány fővárosába érve rettentő hideg volt, körülbelül 8-10 fok. Megjegyzendő, eközben Magyarországon elviselhetetlen hőség volt. A hajnali órákban meglátogattuk a leállított 1822-es sorozatú mozdonyokat, és a helyi – villamosított(!) – körfűtőházat.

Érkezés után Innsbruckban. Mondi István felvételén a Voralberg EuroNight várakozik, a Zürichsee pár másodperce indult Svájc felé

Hűvös hajnal Innsbruckban, a képen két, ma már nem közlekedő 1822-es villanymozdony. Ezek a gépek a Brenner-hágó forgalmában vettek volna részt az ÖBB irányítói szerint. A sorozat kicsinysége és drágasága miatt végül a Frabzensfestén át közlekedő Innsbruck–Lienz korridorvonatokkal búcsúztak 2007-ben. A 002-es és a 005-ös azóta Lengyelországban a DB Schenker Rail Rybnik flottájában dolgozik. A maradék három gép sorsa az enyészetelt, Lengyelországba

Brennero/Brenneren át Lienzbe közlekedő korridorvonat. A személyvonatokat egytől egyig az ÖBB 1216-os Taurus mozdonyai továbbítják. Az osztrák típusjelzés mellé elkél az olasz is (E190.009), hogy az olasz hálózatra beengedjék

A napi élelem beszerzése után az Olaszországba kilépő, majd Ausztriába visszalépő Lienzbe  közlekedő Korridorzuggal az olasz határállomásig, Brennero/Brennerig utaztunk. A táj lenyűgöző látványt nyújtott, a hegyi patakok, havas hegycsúcsok tették nem mindennapivá a látványt.

Két Tigris által továbbított tehervonat indul Olaszország szívébe

A Tigris névre hallgató olasz villanygépeket osztrák testvérük húzza le a vonatról – az állomás egyik fele osztrák, a másik olasz rendszerben villamosított

Vonatunk átrobogott a vasútbarátok által kedvelt fotóshelyen, St. Jodokon. Brennero is egy igazi különleges állomás, áramnemváltás is történik az állomáson, valamint az Olaszországból belépő tehervonatok élén nagyon sok magánvasúti mozdonykülönlegességet láthatunk. Egy órás nézelődés és fotózás után utunkat ismét Innsbruckba, majd átszállás után egy DB-ÖBB EuroCityvel Kufsteinba folytattuk. A DB-ÖBB EuroCity vonatokat az osztrák és a német vasúttárság közösen üzemelteti, az FNM (Ferrovia Nord Milan) az olaszországi közlekedésért felel.

Ismét Innsbruck, és a Wien Westbahnhofról érkezett, az egykori Transalpin számát viselől 162-es Railjet

Németországból érkezett, Olaszországba továbbközlekedő DB-ÖBB-FNM EuroCity, négyáramnemű 1216-ossal. Úgy tűnik, az európai áramnem-káoszból ez lehet az egyetlen kiút

Az egyik legrégebbi Werbelok, a 1016 023 pályaszámú Kyoto-Lok. A gép Innsbruck körfűtőháza előtt pózol Mondi István fényképezőgépe előtt

Kufstein egy átlagos méretű, személy és teherpályaudvarral, valamint egy kétállásos fűtőházzal rendelkező állomás a magyar történelemben szomorú szerepet játszott vár alatt. Hazánkban ezeknek a kis fűtőházaknak már rég leáldozott, a sógoréknál azonban minden ilyenben látható egy-egy pihenő Taurus, vagy magánvasúti gép. A gigantikus tehervonat Kufsteinfől a 115-ös ETCS feliratú Negróval az élén várt indulásra. Szerelvénye konténeres és zsebes kocsikból állt.

 

Kufstein, várakozó tehervonatok. A felvételt túránk egyik résztvevője, Csató Márk készítette

Indulás előtt az üldözött tehervonat, ugyancsak Csató Márk felvételén. Balra a Lokomotion egyedi, vörös zebracsíkos, 185 666 pályaszámú mozdonya

Fél órás várakozás után szintén az MRCE Dispolok állagában lévő 33-as fekete Taurus állt a szerelvény élére, majd Brennero felé együtt távoztak. Ekkor csapatunk egyInterCityvel Innsbruckig, majd gyors átszállás után Brennero/Brenner határállomásig követte. Néhány fotó elkészülte után Salzburg felé utaztunk tovább, ahol az éjszakát töltöttük.

A különleges gépek szerelvényük mellett Brennero/Brenneren

Brennero/Brenner Ro-La terminál. A Brennerbahn óriási emelkedői miatt elöl és hátul is egy-egy gép dolgozik. A felvételt Csató Márk készítette

Hegyek között pihenő 1016 049-es pályaszámú Taurus. A felvételt Csató Márk, a külön nem jelölt fotókat a szerző készítette

Kapcsolódó hírek