Tízes a gyártelepen

Németh Zoltán   ·   2014.04.05. 08:45
00kicsi

Mostani írásunk előzményében a teljes útvonalról, az elvégzendő munkáról olvashattak beszámolót, de hogy odabent mi várta a 010-est és azt a néhány szerencsést, aki engedéllyel, a mozdonyon bejárhatta ezt az útvonalat? Adjuk át a szót az egyik résztvevőnek!

A Tízes sütkérezik a péti iparvágányon<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Németh Zoltán és Németh Gábor Attila felvételei)

„Hajmáskértől a 27-esen mentünk Vilonya-Királyszentistván elágazásig, az útátjárókat a MÁV-os dolgozók biztosították. Harmincas sebességre kaptunk engedélyt, az iparvágányon egy szakaszon ez tízre csökkent, nyomtávbővülés miatt. Még a Nitrokémia előtt van egy tisztítószert gyártó cég, idáig van rendszeres kiszolgálás, innentől, a 72-es út átjárójától be a gyárba már néhány éve nincs forgalom, az átjárók fel is voltak töltődve, úgy vágta magának az utat a Nohab az enyhe emelkedőben.

A gyárkapuban

Bent megcsodáltuk a 375-öst és a két MD40-est, előállt az 1953-as Lowa mozdony is. A gépet 2005 előtt a Balatoni Iparvasút megszűnése előtt újították fel, sajnos az egyvágányos fűtőházba a két Bobó elé csak leszedett ütközőkkel fért be. A Nitrokémia mozdonyainak tulajdonjoga elvileg rendezett, a hírek szerint a fosztogatóktól is sikerül megvédeni őket.”

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.