Tovább dézsmálták Délegyháza felsővezetékét

iho   ·   2013.08.25. 11:31
400_of_IMG_0312__121024_Delegyhaza__M62306__k

Szombat reggel fedezték fel, hogy a 8. és 9. vágány fölött megereszkedett a felsővezeték, és egy idő után már folytatása sincs. Mindkét vágány fölül nagyjából 150 méter drótot loptak el.

A rongálás a kavicsosztályozó vágányokat érintette, itt nincs már áthaladó vonatforgalom. Mióta a sóderbányába vezető iparvágány fölül is ellopták a vezetéket, dízelgép húzza az alkalmi sódervonatokat a rakodáshoz. A felsővezetékeseknek így nem kellett pótolniuk a hiányt, sőt a maradék vezetéket is eltávolították. Legközelebb a tolvajoknak már a 25 ezer volttal is szembe kell nézniük, ha tovább akarják fosztani Délegyháza hálózatát.

Délegyháza végponti oldala. A képen a jobb vágányon dübörög a 150-es vonal forgalma, a többi fölött már nincs drót. Végülis nem is kell, az iparvágány fölül is ellopták már sok-sok éve<br>(képek: Vörös Attila)

A vezetéklopás miatt a 3. és 4. vágány fölött is megereszkedett a vezeték. A felsővezeték-hálózat helyreállítása több óráig tartott, ez idő alatt a mozdonyok leeresztett az áramszedővel haladhattak a végponti oldalon.

A sóderbányában (Délegyháza-újbánya) már rég nincs meg a felsővezeték

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.