Tovább terjeszkedne a GYSEV

iho   ·   2013.11.21. 15:04

A vonalon a zöld-sárga vasúttársaság vonatai közlekednek, de a tulajdonjog nem az övék. Az FHÉV osztrák szakaszát az országhatártól Nezsiderig (Neusiedl am See) a közelmúltban korszerűsítették, a magyarországi szakaszon a villamosítást leszámítva nem történt fejlesztés, a pályasebesség is mindössze hatvan kilométer per óra.

A GYSEV jelenleg az egyetlen érdeklődő a vonalra, de a vásárlást feltételekhez köti. Székely Csaba igazgató a Kisalföldnek nyilatkozva elmondta: a felújítás finanszírozásához csaknem tízmillió euróra van szükségük. Ennek fejében – és ha az üzletet nyélbe ütik – a magyarországi szakaszon is 100 kilométer per órás sebességre építenék ki a pályát, és a menetrendet is módosítanák.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.