Train Europe néven folytatja a Train Hungary volt menedzsmentje
A Grampet Csoport, Közép- és Délkelet-Európa legnagyobb román tulajdonú magánvasúti holdingja adta hírül, hogy változások történtek a vállalatcsoporthoz tartozó, többek között Magyarországon, Horvátországban és Szlovéniában működő Train Hungary vezetőségében.
A csoport a Grampet alelnöki és a Train Hungary (TH) vezérigazgatói tisztét is betöltő Călin Grațian vezérigazgatótól még áprilisban köszönt el. A döntést azzal magyarázták, hogy Grațian orosz befektetőket vont be a Transmasholding vállalattól a krajovai, a nehézgépiparhoz kapcsolódó berendezéseket és szerszámok gyártó Popeci Utilaj Greu vállalat felvásárlásával kapcsolatos tárgyalásokba, és ezzel tisztességtelen versenyhelyzetet teremtett a Grampet szempontjából.Ugyancsak a tisztességtelen versenyhelyzet előidézésére, összeférhetetlenségre hivatkozott Gruia Stoica, a Grampet Csoport elnöke a Train Hungary vezetőváltásásával összefüggésben: a vasútvállalatnál Schubert Gyöngyi kereskedelmi igazgatói munkakörét Marian Stoica és Dan Lută vette át, míg Béres Barna helyett Kovács Lajost nevezték ki üzemeltetési igazgatóvá. Gruia Stoica közleményben tette egyértelművé:
„Huszonöt éve, amióta a vasúti árufuvarozási ágazatban tevékenykedünk, a Grampetnél prioritást élvez, hogy a vállalatvezetés etikusan és magas színvonalon dolgozzon. Meggyőződésem, hogy sikerünk receptje egy olyan menedzsmentben rejlik, ami a stratégiai céljaink elérésére összpontosít. Vállalatunk jelenleg a legnagyobb román tulajdonú magánvasúti társaság csoport Közép- és Délkelet-Európában, és tíz országban működik: Romániában, Bulgáriában, Magyarországon, Moldovában, Németországban, Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában, Görögországban és Szlovéniában.”
A vasútvállalatokról a 2022-es beszámolók alapján tavaly készült összegzés megállapítja, hogy a társaságok túlnyomó többsége jól kezelte a kihívásokat. Különösen igaz ez a megállapítás a Train Hungaryre, a cég ugyanis a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Carrier és a GYSEV Cargo után a negyedik helyet szerezte meg a piaci részesedés alapján. (Piacvezető az RCH, a maga 47 [2022-ben: 51,66] százalékos részesedésével. A második helyen az RCC állt, a vezető vállalatok árbevételének 12 százalékát adta, ami nem változott a bázishoz képest. Harmadik helyezett a magyar állami többségi tulajdonban lévő GYSEV Cargo Zrt. nyolc százalékkal, ami visszaesést jelentett a 2021-es tízhez képest. Ezután következett a Train Hungary, a vasútvállalat ugyanis 7,1 százalékra [!] emelte részesedését a 2022. évi 6,6 százalék után.)
Az érintettek visszautasították a Grampet tisztességtelen vállalatvezetői magatartásra vonatkozó kijelentéseit. A Train Hungary mellett ugyanakkor markánsan megjelent a vasúti árufuvarozó piacon a 2013-ban alapított, majd 2023-ban új működési engedélyért folyamodó Train Europe (TE). Utóbbi vette át egy időre a Train Hungary szerepét, miután 2019 júliusában, az érdi bakdöntés után hatósági vizsgálat indult a TH ellen. A TE bérelt mozdonyokkal végez áruszállítást.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!