Trolibeszerzés lemondással?

iho/közút   ·   2012.06.28. 13:07

A Közbeszerzési Döntőbíróság kimondta, hogy az önkormányzat mindenben a hatályos törvényeknek megfelelően járt el a szegedi tömegközlekedési nagyprojekt trolibeszerzésre kiírt tenderében. Minden olyan eljárás, amely a trolibeszerzéssel kapcsolatban indult az SZKT ügyvezetőjének, Tóth István Tibornak a bejelentései alapján, lezárult. A szerződés teljesíthető vált – jelentette be sajtótájékoztatóján Solymos László alpolgármester.

A delmagyar.hu tudósítása szerint az alpolgármester hozzátette: meg kell nézni, hogy az SZKT ügyvezetőjének bejelentései milyen hatással voltak a jelenleg 17 hónapos csúszásban lévő szerződésre. Az első trolinak tavaly novemberben kellett volna megérkezni, idén szeptemberben már hatnak kellene futnia. Ha ez megtörténne, beindulhatna az új 10-es trolivonal, amely kiváltaná a város egyik legforgalmasabb autóbuszvonalát. Ezáltal az SZKT jegyekből és bérletekből származó árbevétele nem növelhető.

– Most úgy látjuk, hogy Tóth István Tibor alaptalan bejelentései jelentős károkat okoztak a városnak, illetve késleltetik a szerződés teljesítését. Ezért az SZKT ügyvezetője méltatlanná vált a cég vezetésére, ezért felszólítom, hogy azonnali hatállyal adja be lemondását. Ha nem teszi meg, a következő közgyűlésen kezdeményezni fogom a felmentését – fogalmazott az alpolgármester.

Az uniós támogatásoknál közreműködő szervezet, az NFÜ várhatóan a napokban ellenjegyzi az önkormányzat kivitelezővel kötött szerződését, majd elkezdenek tárgyalni a nyertes Ikarus–Skoda Konzorciummal, hogy tudja-e teljesíteni a szerződést a 17 hónapja megállapodott feltételekkel.

A portál megkérdezte az SZKt ügyvezetőjét is. Tóth István Tibor úgy véli, az, hogy ennyi ideig elhúzódott a vizsgálat, bizonyítja a baejelentései megalapozottságát. Amellett, ha tavaly novemberben kellett volna kifizetni a gépjárművek előlegértékéét, akkor 315 forintos euroárfolyamon lehetett volna, most pedig 285 forinton áll az euró, így tehát még megtakarítás is történt. Ezen felül pedig az egyik alapvető probléma a 10-es trolivonallal, hogy a városvezetés nem hajlandó megérteni, hogy többletköltséggel jár. A 10-es trolivonal üzemeltetése 250 millió forintba kerül évente, míg a jelenlegi, rövidebb autóbuszvonalé 130-140 millió forint. A különbözetre jelenleg nincsen fedezet, nincs benne a költségvetésben ez a plusz forrás - mondta az SZKT ügyvezetője, majd azt is hozzátette: a városvezetés nem gondolta át kellő alapossággal a nagyprojektben létesített beruházások üzemeltetési költségeit, például a zöldpályáét, az aktív utastájékoztatásét és a nagyobb teljesítményű villamosokét. „Rengeteg pénzt megtakarítottam a városnak. Nem látom az okát, miért kellene lemondanom, ez politikai játék” – nyilatkozta az ügyvezető.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.