Turbózódó GYSEV

iho/vasút   ·   2011.08.07. 13:30
5047_title

A GYSEV hirdetmény nélküli, meghívásos versenytárgyalást hirdetett dízelmotorvonatukra. Megállapításuk szerint új beszerzése sem üzemi, sem anyagi okokból nem lehetséges.

Van már néhány, de lesz még több is. Itt  Schützen am Gebirge állomáson találkozik a GYSEV és az ÖBB motorvonata

A hirdetményt azért mellőzhette a zöld-sárga cégcsoport osztrák leányvállalata, mert az általa specifikált motorkocsik az ÖBB-n kívül ritkaságok, maximum az STLB-vel vagy a NEG-gel boltolhattak volna.

Egy kis nosztalgia Nezsiderből (Neusiedl am See)

A sikeres versenytárgyalás értelmében hét felújított használt 5047-es érkezhet a GYSEV-hez. A kiszivárgott menetrendtervezet és az érvényes vagyonkezelési szerződés szerint ugyanis ők kezelnek további 214 kilométer vasútvonalat és a MÁV csoport nem hagyja rajta a közszolgáltatáshoz használt járműállományt. Az ÖBB viszont már megkezdte a Jenbacher motorkocsik selejtezését, tehát a menet iránya egyértelmű. Az üzletet már portálunk is megszellőztette.

Az ÖBB járművein is látszik, hogy nem újak, lesz mit csiszolni rajtuk<br>(Óvári Péter képei)

November 30-ig érkezik tehát majd hat motorvonat, az utolsó (balesetes) kocsi üzembe helyezésének határideje pedig 2012.április 30. A GYSEV bízik a soproni karbantartás megfelelőségében, tehát a jelenlegi két 5047-es (szóló), és egy 5147-es (iker) mellé további hetet is elvállalnak. A használt járművek hangsúlyozottan tíz évet töltenek majd még a magyar síneken, hogy utána mi következik majd, az a GYSEV stratégiájának a része.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.