Új arculat

iho/vasút   ·   2012.08.01. 14:30
00

Szigorú rend szabályozza, hogy egy vasútállomáson minek kell és minek nem kell lennie. A peronmagasság egységesen SK+55 (sínkoronától mért 55 centiméter), a (legalábbis részleges) perontető, az aluljáró mind az utasok kényelmét, védelmét szolgálja. Az esélyegyenlőségi szempontok szerinti kialakítást is törvény írja elő: a vakvezető sáv, a kerekes székesek számára a lift egyaránt a jövő egységes állomási képéhez tartozik majd.

Magasperon Gárdonyban<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A 30a (Budapest–Székesfehérvár) vasútvonalon ezenkívül új felvételi épületeket is emelnek: Velence, Velencefürdő a régihez hasonló, ám keskenyebb, az utasvédelmi szabályoknak jobban megfelelő épületet kapott, és elbontották Tárnok és Kápolnásnyék régi, a Déli Vasút stílusában épült indóházait is. Sokan a vasút romantikáját siratják, sokan viszont örülnek a változásoknak. Tény viszont, hogy az egységes állomási arculat sivárabbá, sterilebbé teszi a vasút képét. Hatékony, korszerű, de valahogy mégis... olyan műanyag az egész.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!