Új horvát motorvonat a piacon

iho/vasút   ·   2011.12.09. 10:00
gredelj-title

A TŽV Gredelj által gyártott DMV 7023 típusjelű háromrészes, normál nyomtávú motorvonat ütközők közötti hossza 70100 milliméter, legnagyobb magassága 4280 milliméter. A kocsik között csuklós kapcsolat van, itt rámpával oldották meg az akadálymentesítést. A végig alacsonypadlós, egyterű dízel-elektromos motorvonatot regionális forgalomra tervezték, de elővárosi közlekedésben is megállja a helyét, írja a vlakovi.com.

A kocsi vezetőállásai és utastere is klimatizált. A vonat két végén egy-egy zárt rendszerű WC található, ebből az egyiket tudják használni a mozgáskorlátozott utasok. A vonaton kétszer két sorban 209 ülőhely és 201 állóhely található. A vonatban kapaszkodókat is elhelyeztek az álló utasok számára. A többcélú térben a lehajtható ülések mellett babakocsi, kerekes szék, illetve kampókon kerékpárok elhelyezésére van lehetőség.

A HŽ új DMV 7023 prototípus motorvonata<br>(fotó: TŽV Gredelj)

Mindhárom kocsi alatt két kéttengelyes forgóváz található, a végkocsik alatt hajtott, a betétkocsi alatt futó. A motorvonat gép berendezései főleg a tetőn, kisebb részben pedig a vezetőállások mögött, illetve az ülések alatt lettek elhelyezve. A motorvonaton oldalanként négy-négy, 1300 milliméter széles, kétszárnyú lengő-tolóajtó található.

A motor számítógép által vezérelt, a monitoron a mozdonyvezető menet közben is látja a motorvonat berendezéseinek pillanatnyi állapotát. A naplózásnak köszönhetően a hibakeresés és javítás is egyszerű. A motorvonat maximális sebessége 160 kilométer per óra. A legkisebb bejárható ívsugár százötven, műhelyben kilencven méter. A motorvonatokat központi ütköző-vonókészülékkel látták el.

Az utasok ki- és beszállását a külső kamerák segítségével kísérheti figyelemmel a mozdonyvezető, míg a belső kamerák az utasteret felügyelik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.