Új menetrend szerint közlekednek a MÁV-Start járatai, 1. rész

iho/vasút   ·   2022.12.12. 18:10
21113_E3VA2752_221129

Életbe lépett a MÁV–Volán-csoport új menetrendje. A menetrendi, illetve tarifális fejlesztések a vasútvonalak mintegy harmadát érintik.

Idén mintegy 710 millió utazásról gondoskodott a MÁV–Volán-csoport, a december 11-én életbe lépett új menetrend a korábbiaknál is utasközpontúbb szemléletű, és kihasználja a legújabb fejlesztések, valamint a cégcsoport integrációjának előnyeit. A menetrendváltás előtt egy hónappal közzétette a közlekedési társaság az új menetrendeket, időközben azonban az újonnan alakult Építési és Közlekedési Minisztérium vette át az állami közösségi közlekedés, így a vállalatcsoport feletti tulajdonosi jogkörgyakorlást is. A szolgáltatást megrendelő minisztérium a vállalatcsoport vezetőivel egyeztetett, amely során a menetrendváltásról is fontos döntések születtek. A MÁV-Start menetrendje a korábban meghirdetett szerint lép életbe, a minisztérium a MÁV–Volán-csoporttal azonban közösen folyamatosan felülvizsgálja, hogy a gazdaságfejlesztési célokhoz és a társadalmi igényekhez igazítsák a vonatok közlekedését.

A közösségi közlekedés versenyképességének egyéni közlekedéssel szembeni javítása érdekében az utazási szokásokhoz még jobban igazodó, összehangolt vasúti és buszos menetrendek teszik vonzóbbá a vonattal, busszal utazást. Az idei menetrendváltástól az észak-pesti elővárosi térségben élők utazását könnyíti meg a legtöbb változás – mindezt a hatvani vonal felújítása, valamint a Kőbánya felső állomás és a Keleti pályaudvar között megépített harmadik vágány teszi lehetővé.

Vác és Aszód között, december 11-étől újraindult a 2009 óta szünetelő személyszállítás. Elsősorban a diák- és hivatásforgalmi igényeket kiszolgáló menetrendi struktúrában hét pár S77-es jelzésű vonat közlekedik naponta. Hétvégenként korszerű Flirt motorvonatok szállítják az utasokat.

A Nyugati pályaudvar és Debrecen között (100-as vonal) új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként Flirt motorvonatokkal. A vonatok a Nyugati pályaudvar és Cegléd között csak Zuglón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen, Ceglédtől Debrecenig pedig minden állomáson és megállóhelyen megállnak. Megszűnt a felár, az InterRégió vonatok gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe.

A pécsi vonalon az IC-vonatok elnevezése egységesen a Mecsek IC, ezekben a jelenlegi első osztályú IC-kocsik helyett elsőosztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+-kocsik is közlekednek.

A dinamikusan növekvő utasforgalomhoz igazodva hétköznap az esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól, félórás követés lesz a hatvan perces helyett.

Mivel a távolsági közlekedésben az utasszámok növekednek, egyre nagyobb igény van arra, hogy a szokásos, este hat–hét óra körüli utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni a vidéki nagyvárosokból Budapestre vagy a szomszédos nagyvárosba, illetve fordítva. Ezért a főváros és Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Eger között, valamint a Balaton felé is meghosszabbodott az üzemidő.

A Budapest–Hatvan–Miskolc vonal fejlesztései

A menetrendi újításokat az teszi lehetővé, hogy a NIF Zrt. beruházásában elkészültek a Rákos–Hatvan vonalszakasz biztosítóberendezési, kivitelezési munkái, központi forgalomirányító rendszer (Köfi) irányítja a vonatforgalmat, valamint kiépült a 2,7 kilométer hosszú, új harmadik vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső vasútállomás között, így kielégíthető az új menetrend többlet kapacitásigénye is.

InterRégiók

Budapest–Gyöngyös, új Mátra InterRégió

A Budapest-Keleti–Hatvan–Vámosgyörk–Gyöngyös útvonalon (80a, 85-ös vasútvonalak) új, óránként közlekedő Mátra InterRégió-vonat teremt közvetlen összeköttetést. A Keleti pályaudvarról óra harminc perckor indul, és következő óra 53-kor érkezik Gyöngyösre, onnan óra háromkor indul, és a következő óra harminckor érkezik a Keletibe. Budapest-Keletiből 5:30-tól 22:30-ig indulnak, illetve 5:30-tól 22:30-ig, órás ütemben érkeznek. A Keleti és Gyöngyös között csak Gödöllőn, Máriabesnyőn, Bagon, Aszódon, Turán, Hatvanban, Vámosgyörkön, Gyöngyöshalászon állnak meg, továbbá egyes vonatok a Kitérőgyárnál is megállnak.

Az Agria InterRégiókkal közösen félórás ütemben közlekednek Budapest és Vámosgyörk között.

Agria InterRégió

Este kilenckor is indul Agria InterRégió a Keleti pályaudvarról Egerbe. Az eddigi 21 órakor Miskolcra induló 5008-as számú vonat egy órával később közlekedik.

(fotók: Vörös Attila)

Intercityk

Az IC-k menetrendváltástól megállnak Hatvanban, a közvetlen eljutás lehetőségét nyújtva a fővárosba és Miskolcra. Ez a salgótarjáni vonalról átszállóknak is fontos, mert Salgótarján és Budapest között a gyorsabb átszállásnak köszönhetően 25 perccel rövidebb lesz az utazás. Budapest és Hatvan között felármentesen vehetik igénybe az utasok az intercityket.

Kora reggel 5:30-kor a Keleti pályaudvarról Miskolcra, Miskolcról 20:30-kor a fővárosba új intercity-vonat indul, a fővárosból 19:30-kor induló pedig tovább, Nyíregyházáig közlekedik.

Emeletes vonatok

Főként az utasforgalom szempontjából kiemelt napszakokban a hatvani, gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak KISS emeletes motorvonatok.

S80, G80 járatok

  • A gyakrabban közlekedő InterRégió-vonatok miatt az S80-as vonatok követési ideje húsz helyett harminc percre változik a reggeli időszakban.
  • Munkanapokon Aszód és Budapest között közlekednek. Munkanapokon a reggeli csúcsidőben a Gödöllő–Budapest-Keleti között közlekedő S80-as személyvonatok meghosszabbított útvonalon, Aszódtól, illetve Aszódig járnak. Az InterRégiókkal együtt a reggeli csúcsidőben negyedónként követik egymást Aszód és Bag felől.
  • Munkanapokon reggel három új G80-as járat indul Isaszegről a Keleti pályaudvarra. Csak Pécelen, Rákoscsabán, Rákosligeten és Akadémiaújtelep megállóhelyen állnak meg.
Vác és Aszód között újraindult a személyszállítás

A 77-es vonalon új vonatok álltak forgalomba, ezzel a Vác és Aszód között 2009 óta szünetelő személyszállítás december 11-től újraindult. Elsősorban a diák és hivatásforgalmai igényeket kiszolgáló menetrendi struktúrában hét pár S77-es jelzésű vonat közlekedik naponta, vácrátóti, váckisújfalui, galgamácsai és iklad-domonyi megállásokkal. A Dunakanyar és a Börzsöny térségét érintő távolsági és turisztikai kapcsolat is létrejön a kelet-magyarországi térséggel.

  • Munkanapokon ingavonatok, hétvégenként Flirt motorvonatok közlekednek.
  • A napi első vonatok a többi vonattól eltérő menetrendi ütem szerint közlekednek, elsősorban a diákforgalmi igényekhez igazodva.
  • Az első vonat Aszódról 6:44-kor indul, Galgamácsán csatlakozást nyújt a S780-as vonatokról (33539, 33569), Vácra 7:30-kor érkezik, ahol átszállási lehetőség lesz a kisváci iskolacentrum felé 7:39-kor induló S750-es vonatra (32222, 32252).
  • Vácról 7:45-kor indul az első vonat, Aszódra 8:20-kor érkezik. A második vonattól kezdődően kétórás ütemes menetrend szerint közlekednek a vonatok, Aszódról 8:31-től 18:31-ig, Vácról 9:29-től 19:29-ig indulnak.
Budapest–Debrecen, új Cívis InterRégió

A Nyugati pályaudvar és Debrecen között új Cívis InterRégió-vonatok közlekednek óránként korszerű Flirt motorvonatokkal.

  • A Flirtök a Nyugati pályaudvar és Cegléd között csak Zuglón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg, Ceglédtől Debrecenig minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A Nyugati pályaudvarról 6:28-tól 22:28-ig óránként, Debrecenből 2:30-kor, 3:30-kor, 4:30-kor, valamint 5:35-től 18:35-ig óránként indulnak.
  • Megszűnik a felár, az InterRégió-vonatok gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe.
  • Egyes nagyobb kihasználtságú Cívis InterRégiók péntekenként és vasárnaponként továbbra is Budapest–Nyíregyháza, illetve Záhony viszonylaton közlekednek.
  • Az eddigi sebesvonatok viszonylata rövidül, illetve részben azok helyett közlekedik a Cívis InterRégió.
  • A Debrecen–Püspökladány szakaszon munkanap reggel húsz-, délután harmincpercenkénti, Debrecen és Záhony között, munkanapokon reggel és délután ugyancsak harmincpercenkénti közlekedés valósult meg: az ütemesen közlekedő InterRégió- és személyvonatokat kiegészítő, sűrítőjáratok közlekednek.
  • A Nyíregyháza és Debrecen között ütemesen közlekedő sebes- és személyvonatok – néhány kivétellel – néhány perccel módosított időfekvésben közlekednek, Nyíregyházáról óra 40-kor indulnak, Debrecenbe óra 23-kor érkeznek.
  • A Tokaj kör-Intercityk – az IC682 kivételével – nem állnak meg Püspökladányban, mert az óránként közlekedő InterRégiók, illetve a Püspökladány–Biharkeresztes vonal intercity- és eurocity-vonatai Budapest és Debrecen irányába is megfelelő kiszolgálást nyújtanak Püspökladánynak.
    • A térségben eddig csak hétvégi és ünnepnapokon megjelenő, alacsonypadlós, klímás korszerű Flirt motorvonatok minden nap közlekednek.
    • Ezenkívül Püspökladány állomáson minden második, kétórás alapütemben közlekedő Nyírség IC-k, valamint a Latorca Intercity is megállnak.
    • A perem- és csúcsidőszakokban az InterRégió-vonatokat kiegészítő és sűrítő hivatásforgalmi személyvonatok is közlekednek.
    • Megmaradt a nemzetközi összeköttetés az EC- és IC-vonatokkal (Erdély felé, napi négy vonatpár), valamint a sűrített hivatásforgalmi közlekedés Debrecen felé.
    • A reggeli IC682-es Tokaj Intercity Szolnok és Debrecen között hivatásforgalmi (munkába járási) szerepet lát el, ezért a szakaszon felármentesen lehet igénybe venni, és megáll minden érintett állomáson.
    • Az intézkedés része a többlépcsős menetrendi átalakításnak, amelynek a végén, várhatóan 2025-től a vonatok az arra kiépített és engedélyezett szakaszokon 160 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek.
Elsőosztályú prémium IC+-kocsik Pécsre

Az intercity-vonatok elnevezése egységesen Mecsek IC-re változott, és elsőosztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+-kocsik is közlekednek.

  • Az intercitykben az első osztályú IC-kocsik helyett megjelentek az elsőosztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+-kocsik. Havonta 150–270 ezer utas veszi igénybe a pécsi IC-ket, így jelentős előrelépés, hogy megjelent a bisztrószolgáltatás.
  • A pénteki, vasárnapi csúcsforgalmi időszakokban az IC+-kocsik mellett a jelenlegi, 1. osztályú kocsi is közlekedik egyes, nagy utasforgalmú IC-vonatokban.
Budapesti elővárosi sűrítések esténként és hétvégenként

Dinamikusan nő az utasforgalom a Budapest környéki elővárosi vonalakon a számos fejlesztésnek és szinte kizárólag a korszerű motorvonatok közlekedésének köszönhetően. Az utasigényekhez igazodva hétköznap az esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól; fél óra helyett óránként követik egymást.

1-es számú, Budapest–Hegyeshalom vonal

Hétvégi napokon Oroszlányból 4:35-kor, 5:35-kor és 6:35-kor személyvonatok indulnak a Déli pályaudvarra: Tatabánya és Budapest között a reggeli időszakban is félóránként követik egymást.

2-es számú, Budapest–Esztergom vonal

A vonalon a peremidős közlekedés kiterjesztésével hosszabb lett az üzemidő:

  • Reggel Esztergomba 4:51-től 22:21-ig, Esztergomból 4:35-től 21:35-ig indulnak a zónázó vonatok.
  • Az S76-os vonatok Rákos és Pilisvörösvár állomások között 5:03-tól 22:03-ig, Pilisvörösvár és Rákos között 5:21-től 22:51-ig járnak.

30a számú, Budapest–Székesfehérvár vonal

A G43-as gyorsított személyvonatok peremidős közlekedésének kiterjesztése:

  • este Kőbánya-Kispestről 21:27-kor új vonat közlekedik Székesfehérvárra,
  • reggel Székesfehérvárról 4:14-kor új vonat közlekedik Kőbánya-Kispestre.

A Z30-as zónázó vonatok peremidős közlekedésének kiterjesztése:

  • 22:10-es indulással új, Z30-as jelzésű vonat közlekedik.

40a számú, Budapest–Pusztaszabolcs vonal

Bővült a munkanapokon Százhalombattára közlekedő S40-es vonatok üzemideje:

  • Budapest-Déliből este 21:20-kor,
  • Százhalombattáról 22:02-kor indul az utolsó vonat.

70-es számú, Budapest–Szob vonal

Bővült a G70-es gyorsított személyvonatok üzemideje: munkanapokon 21:39-kor új vonat indul a Nyugatiból, Szobra 22:44-re érkezik.

A turisztikai időszakban, hétvégi napokon új vonat indul a Nyugatiból 10:39-kor, Szobról 18:26-kor és 19:40-kor.

71-es számú, Budapest–Vácrátót–Vác vonal

Munkanapokon, az esti üzemidő bővítéseként új G71-es gyorsított személyvonat indul a Nyugatiból, Vácra 22:01-kor érkezik.

75-ös számú, Vác–Balassagyarmat vonal

A hétvégi utazási igények, a szabadidős és turisztikai célú kínálat bővítése, kiemelten a börzsönyi utazásokra tekintettel már nem csak munkanapokon, hanem szombat, vasárnap és ünnepnapokon is hatvan perces gyakoriságú a szolgáltatás Vác–Diósjenő viszonylatban, továbbá a Vácról 15:38-kor induló kirándulóvonat is naponta közlekedik Drégelypalánk állomásig.

80a számú, Budapest–Hatvan vonal

A Keleti pályaudvar és Gyöngyös között új Mátra InterRégió-vonatok álltak forgalomba. A Keletiből órás ütemben 5:30-tól 22:30-ig indulnak, illetve 5:30-tól 22:30-ig érkeznek. Csak Gödöllőn, Máriabesnyőn, Bagon, Aszódon, Turán, Hatvanban, Vámosgyörkön és Gyöngyöshalászon állnak meg, továbbá egyes vonatok a hivatásforgalmi időszakban Kitérőgyárnál is megállnak.

Budapest-Keleti–Eger viszonylatban este kilenckor új Agria InterRégió-vonat közlekedik.

Budapest-Keleti–Gödöllő viszonylatban új S80-as vonatok közlekednek. A Keletiből 21:05-kor és 22:05-kor indulnak, illetve 21:55-kor és 22:55-kor érkeznek.

100a számú, Budapest–Cegléd–Szolnok vonal

Bővült az üzemidő, a korábban munkanapi korlátozású S50-es személyvonatok hétvégén is közlekednek, ezáltal a Nyugati pályaudvar és Monor közötti zónában a hét minden napján félóránként követik egymást a vonatok.

A Nyugati pályaudvarról Monorra óra nyolc perckor, a Monorról a Nyugati pályaudvarra óra hétkor induló személyvonatok nemcsak munkanapokon, hanem hétvégén is közlekednek. (A Nyugati pályaudvarról 18:08-kor induló személyvonat a nyári időszakban hétvégén, a 19:08-kor induló személyvonat vasárnap egész évben nem közlekedik.)

Az S50-es személyvonatok üzemidejét kiterjesztette a vasúttársaság:

  • A Nyugati pályaudvarról 20:08-kor, 21:08-kor és 22:08-kor is, naponta indul személyvonat Monorra. (2022. december 24-én nem közlekednek.)
  • Monorról naponta 19:07-kor, 20:07-kor és 21:07-kor is indul személyvonat a Nyugati pályaudvarra. (2022. december 24-én nem közlekednek, a Monorról 19:07-kor induló személyvonat a nyári időszakban hétvégén, a 20:07-kor induló vonat vasárnap egész évben nem közlekedik.)
  • A Monorról 6:07-kor és 7:07-kor induló, Nyugati pályaudvarig közlekedő vonatok a hétfőtől szombatig tartó közlekedési rend helyett naponta közlekednek.

A munkanapokon közlekedő zónázó vonatok száma a reggeli időszakban mindkét irányban egy-egy vonattal bővült.

  • A Nyugatiból munkanapokon 6:33-kor Z50-es zónázóvonat indul Ceglédre.
  • Ceglédről munkanapokon 8:18-kor Z50-es zónázóvonat indul a Nyugatiba.

120a számú, Budapest–Újszász–Szolnok vonal

Új, éjszakai S60-as személyvonat indul hétvégi napokon 1:50-kor a Keletiből Sülysápra.

Reggeli, zónázó személyvonatok:

  • A Keletiből 5:10-kor és 6:15-kor induló S60-as szolnoki személyvonatok 5:15-kor és 6:15-kor Z60-as vonatként közlekednek, emiatt a Keletiből 4:50-kor és 5:50-kor új sülysápi személyvonatok közlekednek.
  • A Keletiből 5:20-kor és 6:20-kor új sülysápi személyvonatok közlekednek munkanapokon.
  • A Keletiből 6:45-kor új Z60-as vonat közlekedik munkanapokon Szolnokra.
  • 19:45-kor új G60-as vonat indul Szolnokra.

Esti, zónázó személyvonatok:

  • A Szolnokról 19:01-kor induló, 3321 számú S60-as szolnoki személyvonat a menetrendváltástól 19:09-kor Z60-as vonatként közlekedik, emiatt Sülysápról 20:24-kor új sülysápi személyvonat indul.

A sülysápi, illetve nagykátai S60-as vonatok esti üzemidejének kiterjesztése:

  • A Keletiből 21:20-kor új S60-as személyvonat indul Sülysápra. (Nyári hétvégi napokon nem közlekedik, helyette a 18701-es számú vonatot lehet igénybe venni.)
  • A Keletiből 22:20-kor új S60-as személyvonat indul Nagykátára.
  • Sülysápról a Keletibe 20:40-kor, 21:40-kor és 22:40-kor futnak be az új S60-as személyvonatok.

A Keleti pályaudvar és Sülysáp között munkanapokon közlekedő S60-as személyvonatok hétvégén is közlekednek, félóránként követik egymást.

A távolsági üzemidő bővítése

A szegmensben az utasszámok növekedése tapasztalható, és egyre nagyobb igény van arra, hogy a szokásos, este hat–hét óra körüli utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni a vidéki nagyvárosokból Budapestre vagy a szomszédos nagyvárosba, illetve fordítva. Ezért az őszi, Budapest és Szeged közötti intercityüzemidő-bővítést a menetrendváltástól újabbak követik. A főváros, illetve Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és Eger között, valamint a Balaton felé is meghosszabbodik az üzemidő.

30-as számú, Budapest–Nagykanizsa–Gyékényes vonal

  • Az 5:05-kor a Déliből Nagykanizsára induló (8510-es) sebesvonat kimaradt a menetrendből, helyette új Tópart IC közlekedik Nagykanizsára, 5:30-kor indul a Déliből, és megáll Balatonaligán is.
  • A téli menetrendi időszakban a Déliből új Tópart Intercity indul Fonyódra 20:35-kor, megáll Lepsény és Balatonaliga állomásokon is.
  • A korábban csak elő- és utószezonban pénteki és szombati, vasárnapi és ünnepnapi közlekedési rend szerint, valamint nyáron naponta Keszthelyről 20:48-kor induló, a Déli pályaudvarra közlekedő Balaton IC vonat egész évben naponta közlekedik (IC871-es).
  • A téli menetrendi időszakban naponta, elő- és utószezonban hétfőtől csütörtökig új InterRégió közlekedik Siófokról 22:05-kor a Délibe (8511-es), Siófokról az IC871-es számú vonattól csatlakozva. Székesfehérvár és a Déli között pótolja az elmaradó, 8601-es számú vonatot.

80-as számú (Budapest–)Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely vonal; 100c számú, Szerencs–Nyíregyháza vonalszakasz; 100-as számú, Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonal

  • A Miskolc-Tiszairól 7:30-kor induló, Nyíregyházán át a Nyugati pályaudvarra tartó, IC582 számú Tokaj Intercity meghosszabbított útvonalon közlekedik, a Keleti pályaudvarról 5:25-kor indul.
  • A Keleti pályaudvarról 17:25-kor induló, IC586-os számú Tokaj Intercity Budapest-Keleti—Debrecen helyett hosszabb útvonalon, Nyugati pályaudvarig közlekedik, bővítve az esti eljutási lehetőségeket Debrecenből: az új menetrendben 21:07-kor is indul IC a fővárosba.
  • A Keleti pályaudvarról 19:25-kor induló, IC508-as számú Tokaj Intercitynek Miskolc helyett Nyíregyháza a végállomása.
  • A Nyugati pályaudvarról 16:23-kor induló, korábban Miskolcig közlekedő IC688-as számú Tokaj Intercity-vonat viszonylata kibővült: célállomása a Keleti pályaudvar.
  • A Nyugati pályaudvarról 18:23-kor induló, IC608-as számú Tokaj Intercity Budapest-Nyugati–Nyíregyháza helyett hosszabb útvonalon, Miskolcig közlekedik.
  • A Nyugati pályaudvarról 20:23-kor induló, IC628-as számú Nyírség Intercity péntek helyett naponta közlekedik.

120-as számú, Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonal

  • Az IC371-es és IC370-es számú Zaránd IC-k kezdő-, illetve végállomása Szolnok helyett Budapest-Keleti pályaudvar. Az IC371-es a Keletiből 5:10-kor indul, az IC370-es a Keletibe 22:50-kor érkezik.
Változások a Dombóvár–Gyékényes vonal menetrendjében

Dombóvár és Kaposvár között napközben egységes megállási renddel, kétórás ütemes menetrendet alakított ki a vasúttársaság. Dombóváron egységesen tíz perc az átszállási idő a Budapestre induló intercity-járatokra.

  • Kaposvár és Budapest között öt–tíz perccel csökkent az utazási idő a Dombóvár és Kaposvár közötti megállások kiigazításával.
  • Dombóvár és Kaposvár között a vonatok nem állnak meg Kapospula, Attala, Csoma-Szabadi, Baté, Kaposhomok és Taszár állomásokon, megállóhelyeken, Kaposvár és Gyékényes között pedig Porrogszentkirály megállóhelyen.
  • A MÁV–Volán-csoporton belüli buszos és vasúti alágazati együttműködés révén a helyközi autóbuszok szolgálják ki a településeket.
  • A menetrendváltástól Kaposvár és Dombóvár között kétóránkénti, ütemes jellegű autóbusz-menetrend lépett életbe, csúcsidőben a jelenleginél egyenletesebb a járatkövetés.
  • Az átalakítás eredményeként Kaposvárról hivatásforgalmi időszakon kívül, jellemzően páros óra ötven perckor indulnak a Dombóváron Budapestre induló intercityhez, illetve a pécsi személyvonatokhoz csatlakozó autóbuszok – utóbbiak Dombóvárról többségében páros óra 15 perckor, hivatásforgalmi időszakon kívül páros óra egészkor indulnak vissza.
  • A hivatásforgalmi igények megfelelő kiszolgálása érdekében a járatok Kaposvárról a délutáni időszakban tíz perccel korábban, páros óra negyvenkor, illetve harminckor indulnak, ennek megfelelően a dombóvári csatlakozásra több idő, 25–35 perc jut.
  • Az autóbuszjáratok egységes megállóhely kiosztással, a vasút által a továbbiakban ki nem szolgált Kapospula, Attala, Csoma, Szabadi, Baté, Kaposhomok és Taszár települések érintésével közlekednek.

(A tartalom megjelenését a MÁV Zrt. támogatta)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek