Új szakaszához érkezik az ürömi körforgalom építése

MTI/iho   ·   2015.03.31. 20:41

A közlemény szerint az ürömi jelzőlámpás csomópont körforgalommá alakításának első üteme hamarosan elkészül: április elején befejeződik a körpálya kiépítése a meglévő 10-es út nyomvonalán kívül. A második ütemben a mostani T-csomópontban kezdik el kialakítani a csaknem 60 méter átmérőjű körforgalom oda eső részét. Az ütemváltás következtében várhatóan jövő héttől a kétirányú forgalom már a körforgalom elkészült részét fogja használni.

Azt írták: az ötágú körforgalom megteremti a Bécsi út, az Ürömi út, az új nyomvonalú 10-es főút és hosszú távon az M0 autópálya felé vezető 10-es főút kapcsolatát. Az ürömi körforgalom nyári átadásával csökkenni fog az állandó torlódás a 10-es főút Üröm és Solymár közötti szakaszán – tették hozzá.

Ezzel párhuzamosan folyik egy másik beruházás, amelynek célja a Bécsi úti, szintbeli vasúti átjáró kiváltása. Ennek keretében az Aranyvölgy utcában várhatóan szerdától közműépítési munkák kezdődnek. A kivitelezési munkák miatt az utcában ideiglenes forgalomkorlátozás lesz: az átmenő forgalom ki lesz tiltva, valamint szakaszos félpályás lezárás lesz érvényben. A közművek fektetése érinti a telkek bejáróit; a bejutást a munkák alatt is biztosítják, azonban kisebb fennakadásokra számítani lehet – írták.

Ezzel a fejlesztéssel valósul meg a Külső-Bécsi út tehermentesítése két kilométer hosszan, az ürömi körforgalomtól kiindulva. Az új nyomvonal átível a vasút és az Aranyhegyi patak felett, majd a jelenlegi vasúti átjárótól délre csatlakozik vissza a Bécsi út jelenlegi nyomvonalába. A beruházás belterületi részén a Kocsis Sándor utca és a Pomázi út között az Aranyvölgy utcát kétszer egy forgalmi sávra szélesítik, külön gyalogos járdával és kerékpárúttal. A korszerűsítés harmadik része a Pomázi úti felüljáró csatlakozó útjainak megépítése.

Az új nyomvonalon már leszedték a növényzetet, jelenleg közműkiváltások, geotextília, georács fektetése és a töltésalapozás folyik. A biztonságos közlekedést segítve a külterületi szakasz alatt kerékpáros és gyalogos aluljáró épül az ürömi megállóhely északi oldalán, a Solymár köz vonalában.

A beruházások a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF fejlesztésében, a Strabag Általános Építő Kft. kivitelezésében, 85 százalékban uniós és 15 százalékban magyar forrásból épülnek meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek